پنجشنبه 16 مهر 1394  10:18 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

بررسی و عیب یابی سیستمهای بنزینی انژکتوری

( فایل  word قابل ویرایش )
تعداد صفحات : ۱۱۸

مقدمه :

سیستمهای بنزینی انژکتوری
• چرا تزریق سوخت ؟

تزریق سوخت یکی از ایده های مدرن و با تکنولوژی بالا بوده و در صورتی که بخواهیم بیشترین بازدهی را در کارکرد خودرو داشته باشیم (از لحاظ کاهش سوخت و کاهش آلودگی) استفاده از تکنولوژی تزریق سوخت یک پیش نیاز می‌باشد. ولی در حقیقت، تزریق سوخت چندین دهه است که مورد استفاده قرار گرفته، اما اینکه چرا این همه وقفه در تولید و تجهیز اتومبیلها به سیستم تزریق سوخت بوجود آمد به دو دلیل عمده زیر می‌باشد:
اول : تکامل کامپیوترهای جدید و ارزان امروزی است که بدون وجود آنها، استفاده از سیستم‌های تزریق سوخت و همچنین تولید تعداد زیادی از وسایل کنترل وابسته به آن، غیرممکن بوده و به میزان قابل توجهی گران تمام می شد و در زمان های گذشته نمی توانست مثل امروز به مقدار انبوه مورد استفاده قرار گیرد.
دوم : همچنین سازندگان این سیستم ها سعی کردند موتورهایی تولید کنند که علاوه بر بازدهی بیشتر آلودگی کمتری ایجاد کنند و رمز چنین موفقیتی در کنترل دقیق نسبت سوخت به هوا می‌باشد که چه در دور آرام و چه در دورهای بالاتر و سرعت ها و شرایط مختلف کارکرد موتور، نسبت سوخت به هوا در محدوده ثابتی باشد و از طرفی هر ساله میزان مجاز آلاینده های هوا که توسط این اتومبیلها به فضا پراکنده می‌شوند کاهش می‌یابد. لذا جهت تکامل این سیستمها در این چند سال اخیر باید وسایلی به آنها اضافه می شده که هم میزان تولیدآلاینده ها را کاهش داده و هم اینکه این آلاینده ها را از طرق مختلفی خنثی و یا نابود می کرد که ساخت این وسایل اضافه و تکامل آنها این همه وقفه در تولید و تجهیز اتومبیلها به سیستم تزریق سوخت داشته است. اما حال باید ببینیم سیستم تزریق سوخت چیست؟

• سیستم تزریق سوخت چیست ؟

از زمان اختراع موتورهای احتراق داخلی و خودرو، تلاش های زیادی برای بهبود و سودمند نمودن آنها صورت گرفت. به ویژه در دهه های اخیر مسائل زیست محیطی و بحران انرژی موجب شده است که خودروسازان اقدام به تحقیقات و آزمایشات زیادی برای کاهش مصرف سوخت و آلودگیهای خودرو نمایند. با توجه به تعداد زیاد خودروهای بنزینی سعی بر بهبود سیستم سوخت رسانی و کاهش مصرف سوخت آنها و در نتیجه کاهش گازهای خروجی موتور بوده است. در راستای این هدف شرکت های خودروسازی به سیستم‌های انژکتوری و تزریق سوخت در خودروهای بنزینی توجه زیادی نشان دادند، به این ترتیب روند تکاملی سیستم‌های بنزینی انژکتوری آغاز شد.
به زبان ساده، سیستم تزریق سوخت یک روش تحویل مخلوط سوخت و هوا به سیلندرهای موتور می‌باشد. این همان کاری است که توسط کاربراتور انجام می‌شود ولی توسط سیستم تزریق سوخت، این کار با بهترین بازدهی صورت می‌گیرد.
برای سوختن کامل بنزین در موتور بایستی نسبت هوا به سوخت بین ۱۲ به ۱ تا ۱۶ به ۱ باشد.
متاسفانه در چنین دامنه وسیعی، اگر مخلوط خیلی غنی باشد سوخت زیادی به هدر خواهد رفت و اگر خیلی رقیق باشد منجر به گرمای بیش از حد و از بین رفتن سوپاپ ها و حتی پیستون ها خواهد شد. و در هر دو صورت منجر به هزینه های اضافی و آلودگی هوا خواهد شد.
امروزه دریافته اند که برای بدست آوردن ماکزیمم قدرت موتور در موتورهای کوچک و جدید ساخته شده، کاهش آلودگی در یک حد مینیمم قابل قبول، طی مسافت بیشتر با مصرف یک مقدار مشخص سوخت، و عمر بیشتر موتور باید نسبت سوخت به هوا در همه سرعت ها و دورهای موتور بسیار نزدیـک به عدد ۷/۱۴ به ۱ باشد و این همان نقطه ضعف کاربراتور نسبت به سیستم تزریق سوخت می‌باشد که نمی‌تواند بطور پیوسته و در تمام شرایط کار موتور، چنین مخلوطی را تامین کند.
حتی جدیدترین انواع کاربراتورها، یک وسیله ساده می‌باشد که به تعداد زیادی ادوات کمکی مجهز شده تا بتواند نقایص آن را جبران کند ولی با تمامی تدابیر اتخاذ شده و ادوات اضافه شده باز هم نقص اصلی و اساسی سیستم کاربراتور وجود داشته و آن هم روش مخلوط نمودن سوخت و هوا در کاربراتور می‌باشد که بسیار ابتدایی است.
طراحی چنین سیستمی که تمامی نیازها را پاسخگو باشد نیاز به تولید یک وسیله پیچیده دارد که البته این کار قابل انجام بوده و در حقیقت انجام شده است و هر سیستم داخل آن کار خود را به طور صحیح انجام می‌دهد. اما متاسفانه هیچ موتوری نیست که از دور آرام به یکباره به حالت شتاب برود و از حالت شتاب به یک دور ثابت برود و در آن حالت بماند و همچنین هیچ موتوری نیست که در یک دور ثابت کارکند.
اگر چنین بود، دیگر نیاز به کاربراتورهایی با ادوات کامل و سیستم تزریق سوخت (انژکتور) وجود نداشت. و این همان وقتی است که شرایط مختلف کاری در هم ادغام می‌شوند و دو یا چند سیستم مجزا در یک زمان شروع به کار می‌کند تا موتور نسبت مناسبی از مخلوط سوخت و هوا دریافت کند و در اینجاست که عملکرد کاربراتور بازدهی مطلوب را ندارد. و لذا سبستمهای جدید تزریق سوخت جوابی به مشکلات کاری کاربراتور می باشند.
از آنجایی که سنسورهای مختلف در قسمتهای مختلف موتور تعبیر شده‌اند، کامپیوتر می‌تواند مشخص کند که چه مقدار مخلوط سوخت و هوا در یک لحظه خاص مورد نیاز است.
منیفولد ورودی در سیستم تزریق سوخت تنها یک ورودی برای هوا می‌باشد و نه جایی برای مخلوط شدن سوخت و هوا و بنابراین میزان هوای ورودی به درستی اندازه گیری شده و به کامپیوتر اطلاع داده می‌شود و بر اساس آن میزان سوخت مورد نیاز تزریق گردیده و مخلوط مناسبی بدست می‌آید.
یک مشکل دیگر کاربراتور این بود که سیلندرهای دور از کاربراتور مخلوطی رقیق‌تر و سیلندرهای نزدیکتر به کاربراتور مخلوطی غنی تر دریافت می‌کردند، اما در سیستم انژکتور به دلیل اینکه تزریق سوخت درست قبل از سوپاپ ورودی (هوا) انجام می‌گیرد تمامی سیلندرها مخلوط یکسانی دریافت می‌کنند و کامپیوتر می‌تواند تمامی اطلاعات مورد نیاز از جمله درجه حرارت موتور، دور موتور، میزان هوای عبورکننده از منیفولد ورودی، مقدار باز بودن دریچه گاز، درجه حرارت هوای داخل منیفولد هوا و فشار هوای جو خارجی و همچنین تعدای از فاکتورهای دیگر را دریافت کرده و میزان تزریق سوخت و نسبت مخلوط سوختنی را تصحیح نماید و این کار را در هر ثانیه چندین هزار بار انجام می‌دهد.

 

فصل اول: کلیات ۱
بخش اول : مقدمه ۱
چرا تزریق سوخت ؟ ۱
سیستم تزریق سوخت چیست ؟ ۱
بخش دوم : مروری بر تاریخچه سیستم‌های بنزینی انژکتوری ۴
بخش سوم : مزایای خودروی انژکتوری نسبت به خودروی کاربراتوری ۶
چکیده مزایا و معایب سیستم انژکتوری نسبت به کاربراتوری ۸
الف – مزایا ۸
ب – معایب ۸
بخش چهارم : انواع سیستمهای تزریق سوخت الکترونیکی ۹
۱- تزریق سوخت زمان بندی شده Timed fuel injection 9
۲- تزریق سوخت با جریان مداوم Continuous fuel injection 10
۳- تزریق سوخت در محل دریچه گاز (TBI) Throttle body fuel injection 11
بخش پنجم : انواع پاشش انژکتوری ۱۲
۱- (پاشش تک نقطه‌ای) MPI 12
۲- (پاشش چند نقطه‌ای) MPI 12
۳- (پاشش گروهی) GDI 12
فصل دوم: معرفی سیستم‌های تزریقی سوخت کارخانجات مختلف ۱۳
بخش اول ۱۳
• سیستم تزریق سوخت بوش ۱۳
• سیستم توزیع سوخت K-Jetronic, KE-Jetronic 13
• سیستمهای تزریق سوخت L- Jetronic 14
• سیستم های زیر گروه (LE-LU-L3-LH-MONO) L-Jetronic 14
• سیستم تزریق Mono – Jetronic 15
• سیستم‌های تزریق سوخت Mono,M,ME)) Motronic 15
بخش دوم : سیستمهای تزریق سوخت جنرال موتورز ۱۷
• سیستم تزریق سوخت در محل دریچه گاز (TBI) 17
• سیستم تزریق سوخت چند دهانه‌ای (MPFI) 17
• سیستم تزریق سوخت دیجیتال (OFI) 17
• سیستم تزریق سوخت ترتیبی (SFU) 18
بخش سوم : سیستمهای تزریق سوخت فورد ۱۹
• سیستم تزریق سوخت مرکزی ۱۹
• سیستم تزریق سوخت دهانه‌ای ۱۹
بخش چهارم : سیستمهای تزریق سوخت کرایسلر ۲۰
• سیستم تزریق سوخت چند دهانه ۲۰
• سیستم تزریق سوخت یک نقطه‌ای (SPI) 20
فصل سوم بررسی سیستمهای انژکتوری خودروهای داخلی ۲۱
شرکت خودروسازی ایران خودرو : ۲۳
شماتیک ارتباط بین سنسورها و عملگرها با ECU 24
قاعده کلی عملکرد ۲۵
لیست قطعات ۲۷
مجموعه باک بنزین ۳۰
فیلتر بنزین ۳۱
ریل سوخت ۳۱
رگولاتور فشار بنزین ۳۲
انژکتورها ۳۳
کنیستر(بازیاب بخار بنزین) ۳۴
پمپ بنزین برقی ۳۴
محفظه دریچه گاز ۳۵
گرم کن دریچه گاز ۳۶
موتور مرحله‌ای دور آرام ( استپ موتور) ۳۷
پتانسیومتر دریچه گاز (TPS ) 38
سنسور فشار هوای ورودی (MAP ) 38
سنسور دمای هوای ورودی ۳۹
واحد کنترل الکترونیکی (ECU ) 40
چراغ عیب یابی ۴۱
کوئل دوبل ۴۲
رله دوبل ۴۲
رله قطع کن کمپرسور کولر ۴۴
سنسور دور موتور ۴۴
سنسور سرعت خودرو ۴۵
سنسور فشار روغن موتور ۴۶
سوئیچ اینرسی ۴۶
سنسور دمای مایع خنک کننده ۴۷
سنسور اکسیژن ۴۸
پتانسیومتر(تنظیم کننده)CO 48
کاتالیست ۴۹
شماره قطعات نقشه‌های الکتریکی ۵۰
بخش دوم : عیب‌یابی سیستم انژکتوری ۵۵
نکات ایمنی ۵۵
راهنمای مقدماتی عیب‌یابی ۵۷
فلوچارت عیب‌یابی ۵۸
خواندن خطاها ۵۹
نحوه چک کردن سلامت سیم‌ها ۶۰
چک کردن عدم قطعی سیمها و عایق‌بندی آنها ۶۰
تجزیه و تحلیل نتایج ۶۱
عیـب‌یابــیECU ، سنسورها، عملگرها ۶۶
عیب یابی و رفع عیب کنترل یونیت (ECU) 66
معرفی و عملکرد ECU 66
نحوه عملکرد ECU در شرایط مختلف ۶۶
روش تجدید حافظه کردن ECU 69
نکات ایمنی مربوط به ECU 70
سنسور دمای آب ۷۱
سنسور دمای هوای ورودی ۷۲
سنسور فشار هوای منیفولد ورودی (MAP سنسور) ۷۳
سنسور سرعت خودرو ۷۴
موتور مرحله‌ای دور آرام (استپر موتور ) ۷۵
پتانسیومتر دریچه گاز ۷۷
سنسور دور موتور ۷۸
انژکتــورهــا ۷۹
عملکرد کویل ۲ و ۱ ۸۱
پمپ بنزین برقی ۸۲
ولتاژ باتری ۸۳
تستهای بعد از تعمیر سیستم سوخت رسانی ۸۴
تستهای سیستم سوخت رسانی ۸۵
تست آوانس جرقه ۸۷
جدول تست مدارها ۸۸
جدول تست قطعات ۹۱
شرح پایه کانکتورها ۹۲
سیستم سوخت رسانی و کنترل گازهای خروجی خودروی پراید انژکتوری (سایپا یدک) ۹۴
توضیح شماتیک سیستم ۹۶
طرح کلی سیستم ۹۸
تشریح اجزاء سیستم ۹۹
الف ) سنسورها ۹۹
سنسور دمای هوا (ATS) 99
سنسور دمای آب (CTS) 99
سنسور فشار هوای منیفولد (MAP) 100
سنسور اکسیژن  ۱۰۰
سنسور وضعیت دریچه گاز (TPS) 101
سنسور دور موتور و موقعیت زاویه‌ای میل‌لنگ ۱۰۲
ب ) عملگرها (Actuators) 103
انژکتور ۱۰۴
شیر برقی (سوپاپ برقی) EGR 104
شیر برقی دور آرام ۱۰۵
شیر برقی کنیستر (استکانی ضد تبخیر) ۱۰۵ کوئل ۱۰۶
رله اصلی ۱۰۶
پمپ سوخت ۱۰۶
واحد کنترل الکترونیکی موتور (ECU) 107 عیـب ‌یابــی سنسورها، عملگرها ۱۰۹
تنظیم زمان جرقه ۱۱۰
سنسور دمای آب ۱۱۱
سنسور دمای هوای ورودی ۱۱۲
سنسور فشار هوای منیفولد ۱۱۳
سنسور موقعیت دریچه گاز ۱۱۴
سیگنال مشخص کننده سیلندر ۱ ارسالی از دلکو (سنسور TDC) 115
سیگنال زاویه میل‌لنگ، ارسالی از دلکو (سنسور RPM ) 116
سنسور اکسیژن ۱۱۷
رله اصلی ۱۱۸
شیر برقی کنیستر ۱۱۹
شیر برقی EGR 120
شیر برقی دور آرام ۱۲۱
انژکتورها (۴-۳-۲-۱) ۱۲۲
منابع و مواخذ ۱۲۳

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:15 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

ترجمه مقاله ISI در مورد :

آنالیز اکسرژی متمرکز کننده های خورشیدی که سوخت گاز طبیعی در نیروگاههای سیکل ترکیبی را مساعدت می کنند

     فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات : ۲۷

خلاصه :

این مقاله مربوط است به آنالیز اکسرژی و انرژی، برای اینکه سوخت گاز طبیعی نیروگاههای سیکل ترکیبی را مورد ارزیابی  قرار دهد و همچنین سوخت گاز طبیعی در نیروگاههای سیکل ترکیبی هنگامی که با متمرکز کردن انرژی خورشیدی مساعدت می شود را مورد بررسی قرار می دهد. از تحلیل های انتقال گرما و روابط خطی انعکاس فرسنل در جذب کننده های انرژی خورشیدی ( LFRSC ) ، برای پیش بینی کردن فاصله ی کانونی و پهنای مواد انعکاس دهنده ( بازتابنده هایی مانند آینه ها و … ) بر روی سطح انعکاس استفاده شده است. آنالیز و تحلیل عملکرد ( LFRSC ) ، به وسیله روشهای انرژیتکی و اکسرژیتکی مورد بررسی قرار گرفته اند و همچنین تأثیر نسبت غلطت و چگالی سیال و گرمای دورنی سیال نیز ارزیابی شده است. بالاخره اینکه ضریب کاهش دما در لوله های دایره ای شکل جذب و تخلیه دستگاههای دریافت کننده گرما مورد محاسبه قرار گرفته است. با استفاده از جانشین کردن انرژی گرمای خورشیدی برای سوخت رسانی به گرم کردن آب و پایین آوردن فشار بخار، یک افزایش آنی و فوری در ظرفیت تولید نیرو در حدود ۱۰ % مشاهده می شود. استفاده از نرژی خورشیدی برای گرم کردن آب و تولید کردن فشار بخار پایین، یک موضوع اساسی و مهم در آنالیزهای اکسرژیتکی می باشد نسبت به آنالیزهای انرژیتکی. بعلاوه اینکه برای استفاده از انرژی خورشیدی برای گرم کردن آب و تولید فشار بخار کم، لازم است که در مناطق خشکی در حدود  مقدار انرژی خورشیدی داشته باشیم و برای مقیاس بزرگ سیستم های ذخیره سازی انرژی گرمایی خورشید جریان نیرو برای ۲۴ ساعت لازم می باشد.


دیاگرام نیروگاه 

فهرست مطالب  :

  • خلاصه
  • ۱-   مقدمه – آنالیز اکسرژی
  • ۲-   تشریح و آنالیز اکسرژیتیکی سوخت گازی مورد استفاده در نیروگاههای سیکل ترکیبی
  • ۱ – ۲ ) آنالیز اکسرژیتیکی سوخت گاز طبیعی نیروگاههای سیکل ترکیبی
  • (a)  بالانس اکسرژی برای محفظه احتراق
  • (b)  بالانس اکسرژی توربین گاز
  • (c)   بالانس اکسرژی برای کمپرسور هوا
  • (a)  بالانس اکسرژی برای بازیاب گرمایی تولید بخار (HRSG) :
  • (e)  بالانس اکسرژی برای پمپهای استخراج میعانات (CEP) :
  • ( ( f  بالانس اکسرژی برای پمپ آب تغذیه فشار بالا (HFP) :
  • (g)  بالانس اکسرژی برای پمپ آب تغذیه فشار پایین (LFP) :
  • ۲٫۱٫۲ – توربین بخار زیر سیستم – آنالیز اکسرژی
  • (h)  بالانس اکسرژی برای توربین بخار فشار بالا (HPT) :
  • (i) بالانس اکسرژی برای توربین بخار فشار پایین (LPT) :
  • (j) معادله اکسرژی جریان برای هیتر آب تغذیه (FWH) :
  • (k) معادله اکسرژی جریان برای هواگیر :
  • (l) معادله اکسرژی جریان برای چگالنده :
  • ۲٫۲ – نتایج و بحثها
  • ۳ – تشریح و آنالیز اکسرژی جذب کننده های انرژی خورشیدی با انعکاس خطی فرسنل (LFRSC) :
  • ۳٫۱ – آنالیزهای اکسرژیتیکی جذب کننده های LFRSC :
  • ۴ – نتایج بدست آمده از متمرکز کننده های انرژی خورشیدی(LFRSC)  که سوخت نرمال گازی نیروگاههای سیکل ترکیبی را مساعدت می کنند
  • ۵ – نتیجه گیری
  • مجموعه اصطلاحات
  • ضمیمه :
  • منابع :

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:10 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

گزارش کار آموزی آشنایی با ایستگاههای تقلیل فشار گاز شهری

     فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : ۴۸

فهرست :

 ۱ – مقدمه           

 ۲ – آشنایی با ایستگاههای تقلیل فشار گاز شهری

۳ –  فیلترها

۴ – گرمکن ها

۵ – رگلاتورها

۶ – کنتورها

۷ – شیرهای اطمینان

۸ – شیرهای قطع فشار

۹ – فشار سنجهای و ترمومترها و عایق های الکتریکی

۱۰ – شیرها و فلنج ها و کلکتورها

۱۱ – بودار کننده

ایستگاه تقلیل فشار گاز

ایستگاه تقلیل فشار گاز

مقدمه

در راه اندازی و بهره برداری از هر تجهیزات فنی شناخت مبانی و آموزش کاربردی آن ضروری می باشد . در این دوره ی کار آموزی که در شرکت گاز شهرستان کوثر گذرانده شد با نحوه عملکرد ایستگاههای تقلیل فشار گاز شهری و همچنین نحوه طراحی ، مشخصات فنی و راه اندازی شبکه های گاز رسانی در برخی مناطق شهرستان آشنا گردیده و برای جمعبندی و یکپارچه کردن مطالب آموخته شده آنها را در قالب یک گزارش کار برای استاد مربوطه این واحد درسی آماده کردم.

 

ایستگاههای تقلیل فشار گاز شهری

ساختمان ایستگاههای تقلیل فشار گاز شهری
یک ایستگاه تقلیل فشار متناسب با ظرفیت – فشار ورودی و خروجی – نوع مصرف کننده – تعداد مراحل شکست و خطوط آن به شکلهای مختلفی طراحی و ساخته میشود ولی با وجود این تنوع بطور کلی تجهیزات بکار رفته در ساختمان آنها بشرح زیر است.
۱- فیلترها
۲- گرمکن ها
۳- رگلاتورها
۴- کنتورها
۵- شیرهای اطمینان
۶- شیرهای قطع فشار
۷- فشار سنجهای و ترمومترها و عایق های الکتریکی
۸- شیرها و فلنج ها و کلکتورها
۹- بودار کنندهها
اگر با توجه به نوع مصرف کننده بخواهیم یک تقسیم بندی ارائه دهیم خواهیم داشت :
الف ) ایستگاههای که شبکه توزیع گاز را تغذیه مینماید ( ایستگاههای شهری ) این ایستگاهها توسط امور مهندسی طراحی و سفارش میگردد.
ب ) ایستگاههای که شبکه داخلی صنایع و واحدهای تجاری و مسکونی بزرگ را تغذیه مینمایند ( ایستگاههای تجاری صنعتی ) این ایستگاهها توسط گاز رسانی به صنایع طراحی و سفارش میگردد.

در ایستگاههایی که ظرفیت آنها بیش از پنج هزار مکعب در ساعت بوده و تداوم گاز رسانی حیاتی میباشد تعداد و خطوط ایستگاه بیش از یک خط خواهد بود معمولا در اینگونه موارد ظرفیت هر خط درصدی از ظرفیت کل ایستگاه میباشد.
تقسیم حداکثر ظرفیت ایستگاه بین چند خط بدلایل زیر صورت می پذیرد:
۱ – میزان مصرف در مدت زیادی ( چند سال ) به حداکثر ظرفیت ایستگاه می رسد.
۲- هنگام بروز اشکال فنی از قطع گاز کامل جلوگیری بعمل خواهد آمد
۳ – انتخاب تجهیزات با ظرفیت بالا سبب عدم دقت در مصارف کم می شود
۴ – خطاهای اندازه گیری حجم گاز کاهش می یابد.
در ایستگاههای دارای یک خط جهت بعضــــــــی از تجهیزات خط کنار گذار ( Bypass ) طراحی می گردد تا هنگام تعمیرات در امر گاز رسانی وقفه ای ایجاد نگردد

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:08 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

دانلود نمونه سوالات نهایی ریاضیات ۳

رشته علوم تجربی

بصورت فایل  PDF

این مجموعه کاملترین بسته از نمونه سوالات درس ریاضی سوم رشته تجربی می باشد که به تفکیک سالها و ماههای امتحانی جمع آوری شده و برای تمام نمونه سوالات پاسخ تشریحی ارائه گشته است و به همین خاطر میتواند تاثیر زیادی بر آمادگی دانش آموزان برای امتحانات نهایی این درس داشته باشد

ریاضیات سوم تجربی

ریاضیات سوم تجربی

این بسته شامل نمونه سوالات ( ریاضی ۳ ) زیر میباشد :

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ شهریور ماه ۱۳۹۳

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ خرداد ماه ۱۳۹۳

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ دی ماه ۱۳۹۲

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ شهریور ماه ۱۳۹۲

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ خرداد ماه ۱۳۹۲

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ دی ماه ۱۳۹۱

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ شهریور ماه ۱۳۹۱

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ خرداد ماه ۱۳۹۱

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ دی ماه ۱۳۹۰

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ شهریور ماه ۱۳۹۰

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ خرداد ماه ۱۳۹۰

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ دی ماه ۱۳۸۹

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ دی ماه ۱۳۸۹

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ شهریور ماه ۱۳۸۹

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ خرداد ماه ۱۳۸۹

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ دی ماه ۱۳۸۸

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ شهریور ماه ۱۳۸۸

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ خرداد ماه ۱۳۸۸

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ دی ماه ۱۳۸۷

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضیات ۳ شهریور ۱۳۸۷

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضی ۳ خرداد ماه ۱۳۸۷

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضی ۳ دی ماه ۱۳۸۶

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضی ۳ شهریور ماه ۱۳۸۶

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضی ۳ خرداد ماه ۱۳۸۶

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضی ۳ دی ماه ۱۳۸۵

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضی ۳ شهریور ماه ۱۳۸۵

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضی ۳ خرداد ماه ۱۳۸۵

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضی ۳ دی ماه ۱۳۸۴

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضی ۳ شهریور ماه ۱۳۸۴

سوالات و پاسخنامه تشریحی ریاضی ۳ خرداد ماه ۱۳۸۴

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:04 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

بهینه سازی سوخت خودرو
رشته مکانیک خودرو

( فایل word قابل ویرایش )

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه

فصل اول (سیستم های مدیریت خودرو)

۱ـ۱ـ اساس عملکرد خودرو
کار مؤثر
نسبت سوخت ـ هوا در سوخت خودرو
مفاهیم موتور
اشتعال مخلوطهای سوخت و هوا
انتشار شعبه
۱ـ سرعت احتراق سوخت خودرو
۲ـ سرعت انتقال
تبدیل انرژی
۱ـ۲ـ کنترل سوخت
انتشارها درموتور احتراق داخلی
دو نوع مختلف از عمل تزریق سوخت
۱ـ تزریق فینفلد
۲ـ تزریق درون سیلندر
توزیع نوبتی سوخت خودرو
جبران رطوبت دیواه

فصل دوم (سیستمهای کنترل موتور )

۲ـ سیستمهای کنترل موتور
۲ـ۱ـ سیستم کنترل نسبت سوخت ـ هوا
عملکرد مطلوب موتورهای افروزشی
مبدل کاتالیزور
اکسیداسیون CO1HC
نسبت تبدیل غلظت گاز گذرنده از مبدل
سنسور اکسیژن
سنسور دی اکسیدزیر کونیوم
سنسور تنیان استرونیوم
۲ـ۲ـ کنترل سرعت دور آرام
کنترل فضای حالت
۲ـ۳ـ کنترل ضربه
ضربه زدن در موتورهای افروزشی
الف : سنسور ضربه
مزایا
معایب
ب : سنسور ارتعاش مکانیکی در بلوکه موتور
مزایا
معایب

فصل سوم (معرفی مدل پلنت نسبت سوخت ـ هوا)

معرفی مدل پلنت نستب سوخت ـ هوا
زیر مدل عبور هوا
زیر مدل تأخیر و اندازه گیری
زمان نمونه برداری
برحسب زمان
برحسب زاویه میل لنگ
معادلات حالت زمان ـ پیوسته
شبیه سازی (شرح)
کنترل از طریق شبکه عصبی
شبیه سازی ها
مقایسه بین روشها
بررسی اثر نویز برعملکرد کنترل

فصل چهارم (کنترل مواد منتشره از خودروهای بنزینی )

انوع داخلی ـ خارجی
انواع موتورها
طبقه بندی براساس سوخت مصرفی
۱٫ موتورهای بنزینی
۲٫ موتورهای دیزل

۳٫ موتورهای گازی
۴٫ موتورهای الکلی
طبقه بندی برحسب تعداد سیکلها
دوزمانه
چهارزمانه
طبقه بندی براساس سیستم خشک سازی
هوای
آبی
و …
مواد منتشره از خودروها
طبقه بندی مواد منتشره
مواد منتشره از اگزوز
تشکیل منواکسیدکربن
تایمنگ جرقه
دور آرام
شنابگیری
سرعت ثابت
کاهش سرعت
روشهای کاهش CO

کاربراتوری
درجه حرارت فینفولد
فینفود مکش
محفظه احتراق
مکانیزم تشکیل HC
۱ـ بهسازی موتور
تایمنگ جرقه
شکل احتراق احتراق
نسبت تراکم
و …
۲ـ روش تزریق ثانویه هوا
۳ـ کاتالیست کنورتر
تشکیل اکسیدهای نیتروژن NOX
کاهش NOX
گازهای بلوبای
روش های کاهش
کاتالیست کتورتور
کاتالیست کتورتورسه راهه
تئوری سیستم کاتالیست کتورمقرر سه راهه
سنسور اکسیژن

موتورها دیزل و بهینه سازی سوخت
مقایسه بین موتورها
ویژگی
احتراق
ساختمان
از دیدگاه سوخت
و …
خواص مورد نیاز برای سوخت دیزل
عملکرد خودرو
کشتاور موتور
و …
کاتالیست منبع اگزوز
استاندارد سوخت ایران ومقایسه نانوع خارجی

فصل پنجم

جایگاه ایران در استاندارد زیست محیط
استاندارد ایران
استاندارد اروپائی ECE/EEC
و …
مهم ترین استانداردها آلودگی دردنیا

آمریکا
ژاپن
اروپا
استاندارد ECE
مزایای استفاده از گاز طبیعی فشرده
محیط زیست
ایمنی خودروها
منابع اقتصادی
خوارهای هیبریدی
خودروها الکتریکی ترکیبی (هیبرید) HEVS
مزایا خودرو الکتریکی
عمده ترین علل آلودگی هوا
موارد ……..
سیستم EGR
فیلتر ذغال فعال شده
مبدل کاتالیستی CATAL
سیستم تزریق هوا
نتیجه گیری
مزایا استفاده از LNG به جای CNC

فصل ششم

دانشگاه فنی مهندسی اسلینگن
استفاده از انژکتور در موتورها بنزینی
اثر سیستم جرقه الکترونیکی برآلاینده ها موتور احتراق داخلی
پاره از مشخصات شیمیایی و فیزیکی سوخت ۴
سیال عمل کننده قبل از احتراق
جلوگیری ازمصرف زیاد بنزین
طراحی و ساخت ساسات اتومبیل برای RD
سوپر شارژ
استفاده از انژکتور بجای کاربراتور
انژکتوری که زاویه پرتاب و پاشیدن سوخت را تغییر می دهد
استاندارد سوخت در ایران
مولدی سوخت و روغن ASEJ30
سیستم های پدال گاز FMVSS124
خودروها و بنزین بدون سرب
تاریخچه گازسوز کردن خودروها در جهان
تاریخچه گاز سوز کردن خودرو در ایران
اثرات مختلف هوای آلوده برروی انسان
بررسی انجام شده در مورد کاهش مصرف فرآورده نفتی درکشور

چکیده

این پایان نامه با عنوان بهینه سازی مصرف سوخت خودرو چندین هدف را دنبال می کند .
هدف اول : آشنایی مناسب از موتورهای احتراق داخلی و سیستمهای مدیریت در آن است که نهایتاً منجر به بهینه سازی مصرف سوخت و کاستن میزان انتشار آلاینده می شود.
هدف دوم : کنترل نسبت سوخت و هوا که به عنوان مهمترین هدف کنترل در کاهش میزان انتشار آلودگی و تنظیم احتراق مطلوب که به بهینه سازی مصرف مصرف سوخت منجر می شود .
اهداف دیگر : بررسی استانداردهای جهانی سوخت که هم اکنون اکثر خودرو سازان داخلی به دنبال کسب این استانداردها می باشند که دراین فصل با مقایسه کشورهای خودرو شد مطرح در جهان مزایا و معایب سوختهای مختلف عنوان شده راست .
هدف دیگر که مواد منشر ، از خودروها بنزین چگونه باید کنترل شدند و چون زمان زیادی احتیاج است که کلیه خودروها در جهان تبدیل به خودروهای گاز سوز شوند باید تا آن زمان مواد منتشره از خودروهای بنزینی کاهش یابند .
در فصلهای بعدی در خصوص چگونه دوگاز نمودن خودروها و آثار آن برکاهش آلاینده های هوا بحث گردیده است و ضمناً در رابطه با کاهش گازهای آلاینده پروژه ای که از سوی حمل و نقل شهری در تهران انجام گردیده بود در فصلی به صورت خلاصه معرفی می گردد .

مقدمه :

امروزه تهویه آلودگی هوا و اثرات نامطلوب زیست محیطی جهان مردم کل جهان را متأثر کرده وعلیرغم پیشرفت و فن آوری در این زمینه متأسفانه وسایل نقلیه و ناوگان ترابری به لحاظ مصرف نامناسب سوخت . بیشترین عوارض و ضایعات خطرناک جانی ، جسمی و دومی را برای شهروندان ایجاد کرد ، است بحث کاهش آلودگی صرفه های اقتصادی سوخت ، استفاده ازامکانات و منابع داخلی ، صنایع کشورها را به جهتی سوق می دهد که از منابع موجود استفاده کنند .
ایران با داشتن ذخایر گازی فرصت و امکان بهتری در استفاده از این سوخت در خودروها از طرفی این سوخت از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و در کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست نقش دارد که ما برآن می دارد که گامهای بلند و سریعتری در این زمینه برداریم .
می توان گفت دلیل اصلی توسعه و تعریف سیستمهای کنترلی درخودروها ناشی از سه تقاضای عمده زیر باشد .
۱٫ کارآئی که منجر به کاهش مصرف سوخت می گردد .
۲٫ کاهش میزان انتشار گازهای آلاینده ، جهت حفظ محیط زیست .
۳٫ امنیت و راحتی سرنشینان که اهمیت فراوانی دارد .
با توجه به اهمیت تکنولوژی سوخت خودرو و پیچیدگی های بسیار زیاد علمی و فنی این دانش از سوی اکثر کشورهای جهان راجع به انتشار گازهای آلاینده حاصل از سوختها قوانین سخت گیرانه وضع گردیده است .
لذا طراحان موتور خودرو از چند دهه پیش با پرداختن به سیستمهای کنترل الکترونیکی موتور و بهینه سازی سوخت خودرو و نوع سوخت مورد استفاده درموتور خودرو به عنوان یک راه حل اساسی جهت این معضل اقدام نمودند . وطالب این پایان نامه نیز حاصل ترجمه و تفسیر و توضیح و دسته بندی شده اطلاعاتی است که از منابع معتبر جمع آوری شده است .

تاریخچه گاز سوز کردن خوروها در جهان:

اولین موتور چهارزمانه اختراعی اشتغال جرقه ای توسط آن ـ اتو ۱۸۶۸ و نیز اولین موتور اشتغال تراکسی متوسط رودلف دیزل (۱۸۹۳) از سوخت گاز به عنوان سوخت اصلی استفاده می نمودند ولی بعدها به دلیل ارزان شدن سوختها میان تقطیری سوخت گاز مورد توجه قرار نگرفت تا این که در جریان جنگ جهانی دوم آلمانیها برای تأمین سوخت ماشینهای جنگی خود مجداً از سوخت گازی استفاده نمودند . از حدود ۲۰ سال قبل استفاده از سوخت گازی در مقیاس وسیع در چندین کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته است و هم اینک حدود چهار میلیون خودرو ده درصد خودروهای جهان در سراسر جهان گازسوز شده است . بعنوان مثال در کشور هلند۶۵۰ هزار خودرو و از سوخت گازی استفاده نمود و در ایتالیا تنها در سال ۱۹۸۱ بیش از ۷۰۰ هزار خودرو از سوخت گازی استفاده نموده و در ایتالیا تنها در سال ۱۹۸۱ بیش از ۷۰۰۰ هزار راننده اتومبیل جایگاه سوخت گیری وجود دارد . همچنین در روسیه ۱۶۰ هزار دستگاه کامیون و اتوبوس گاز طبیعی مایع سوز وجود داشته که اغلب این خودروها در
کارخانه های لیحاجف وگورلی موتور در حومه مسکو ساخته شده اند . درکشورهای کانادا و استرالیا گاز طبیعی متراکم شده بعنوان سوخت در
کشتی های بازرگانی به کار گرفته شده روسیه ، آمریکا و چند کشور دیگر بررسی های جهت استفاده از گاز طبیعی فشرده در هواپیما صورت می گیرد .

تاریخچه گاز سوز کردن خودروها درایران :

سابقه گاز سوز کردن موتورهای احتراق داخلی نوع دیزل در ایران به سال ۱۳۴۵ باز می گرددکه جهت گاز سوز کردن خودروهای دیزل از کشور آمریکا خریداری و پس از تهیه سیلندر گاز از داخل کشور ، تحت کنترل این شرکت تعداد ۹۹۶ دستگاه اتوبوس گاز سوز گردید که سوخت مورد استفاده متشکل از ۸۰ درصد نفت گاز و ۲۰ درصد گاز بوتان بود . در سالهای ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۶ چند دستگاه اتوبوس نیز مجهز به موتور تمام گاز سوز درشرکت واحد اتوبوسرانی مشغول به کار شدند که ازمدتی به دلیل سال و مشکلات موجود طرح متوقف گردید .
گاز سوز کردن خودروهای بنزینی اولین بار در شهر شیراز و برروی خودروی پیکان انجام گرفت و سپس در شهر مشهد نیز ۵۹۵ دستگاه خود و گاز سوز گردید . در سال ۱۳۵۰ شرکت بوتان تعدادی از کامیونهای بخش گاز خود را گاز سوز نمود. در سال ۱۳۴۵ سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوای شهر تهران رامطرح وگاز سوز کردن تاکسی ها و اتومبیلهای شهر تهران را به عنوان کاهش دهنده آلودگی هوا پیشنهاد می کند . در سال ۱۳۵۶ کارخانه ایران خودرو و چند دستگاه تاکسی را به گازسوز تبدیل و در همین سال شرکت واحد اتوبوسرانی در موتورهای بنز ۳۰۱ از کیت گازسوز استفاده نمود .
طرح گازسوز کردن خودروهای در سالهای اخیر با فعالیت مستمر مراکز صنعتی و تحقیقاتی با شتاب زیادی ادامه داشته و اینک علاوه بر امکان گاز سوز کردن کلیه خودروهای بنزینی ، طرح گاز سوز کردن موتورهای دیزل OM-314 , OM-355 , OM-360 ساخت شرکت ایدم انجام گرفت و اخیراً تعداد زیادی از اتوبوسها شرکت واحد تهران توسط سوخت گازی LPG و CNG گاز سوز شده و در نهایت با تصویب استاندارد ملی ایران به شماره ۴۲۶ استانداردهای لازم جهت گاز سوز نمودن خودروها مورد تصویب قرار گرفت .

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  09:59 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

دانلود نمونه سوالات درس متون فقه ۲

رشته کارشناسی حقوق پیام نور 

کد درس : ۱۲۲۰۲۸۹

( فایل PDF )

متون فقه ۲

سایت بای فایل سعی کرده است با جمع آوری منظم و مرتب نمونه سوالات دانشگاه پیام نور به همراه پاسخنامه نقشی هرچند کوچک در یاری دانشجویان کشور داشته باشد. در این بخش نمونه سوالات درس متون فقه ۲ را برای استفاده شما عزیزان آماده نموده ایم که کاملترین پکیج موجود برای نمونه سوالات این واحد درسی میباشد.
این فایل شامل موارد زیر است :
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۲-۹۳ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۲-۹۳ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۱-۹۲ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۱-۹۲ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۰-۹۱ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۰-۹۱ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۰-۸۹ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۰-۸۹ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۸۹-۸۸ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۸۹-۸۸
نمونه سوال نیمسال دوم ۸۸-۸۷ + پاسخنامه
.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  09:51 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

دانلود نمونه سوالات درس متون فقه ۳

رشته کارشناسی حقوق پیام نور 

کد درس : ۱۲۲۰۲۹۱

( فایل PDF )

متون فقه ۳

سایت بای فایل سعی کرده است با جمع آوری منظم و مرتب نمونه سوالات دانشگاه پیام نور به همراه پاسخنامه نقشی هرچند کوچک در یاری دانشجویان کشور داشته باشد. در این بخش نمونه سوالات درس متون فقه ۳ را برای استفاده شما عزیزان آماده نموده ایم که کاملترین پکیج موجود برای نمونه سوالات این واحد درسی میباشد.
این فایل شامل موارد زیر است :
نمونه سوال نیمسال اول۹۳-۹۴ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۲-۹۳ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۲-۹۳ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۱-۹۲ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۱-۹۲ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۰-۹۱ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۰-۹۱ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۰-۸۹ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۰-۸۹ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۸۹-۸۸ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۸۹-۸۸ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۸۸-۸۷ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۸۸-۸۷ + پاسخنامه
.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  09:48 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

دانلود نمونه سوالات درس اصول فقه ۲

رشته کارشناسی حقوق پیام نور 

کد درس : ۱۲۲۰۲۹۰

( فایل PDF )

اصول فقه ۲

سایت بای فایل سعی کرده است با جمع آوری منظم و مرتب نمونه سوالات دانشگاه پیام نور به همراه پاسخنامه نقشی هرچند کوچک در یاری دانشجویان کشور داشته باشد. در این بخش نمونه سوالات درس اصول فقه ۲ را برای استفاده شما عزیزان آماده نموده ایم که کاملترین پکیج موجود برای نمونه سوالات این واحد درسی میباشد.
این فایل شامل موارد زیر است :
نمونه سوال نیمسال اول۹۳-۹۴ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۲-۹۳ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۲-۹۳ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۱-۹۲ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۱-۹۲ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۰-۹۱ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۰-۹۱ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۰-۸۹ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۰-۸۹ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۸۹-۸۸ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۸۹-۸۸ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۸۸-۸۷ + پاسخنامه
نمونه سوالات مربوط به ترم های تابستانی درس اصول فقه ۲ :
نمونه سوال تابستان ۹۳ + پاسخنامه
نمونه سوال تابستان ۹۲ + پاسخنامه
نمونه سوال تابستان ۹۱ + پاسخنامه
نمونه سوال تابستان ۹۰ + پاسخنامه
نمونه سوال تابستان ۸۹ + پاسخنامه
.
.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  09:45 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

دانلود نمونه سوالات درس رویه قضایی

رشته کارشناسی حقوق پیام نور 

کد درس : ۱۲۲۳۰۵۷

( فایل PDF )

رویه قضایی

سایت بای فایل سعی کرده است با جمع آوری منظم و مرتب نمونه سوالات دانشگاه پیام نور به همراه پاسخنامه نقشی هرچند کوچک در یاری دانشجویان کشور داشته باشد. در این بخش نمونه سوالات درس رویه قضایی را برای استفاده شما عزیزان آماده نموده ایم که کاملترین پکیج موجود برای نمونه سوالات این واحد درسی میباشد.
این فایل شامل موارد زیر است :
نمونه سوال نیمسال اول ۹۳- ۹۴ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۲-۹۳ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۲-۹۳ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۱-۹۲ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۱-۹۲ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۰-۹۱ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۰-۹۱ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۰-۸۹ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۰-۸۹ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۸۹-۸۸ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۸۹-۸۸ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۸۸-۸۷ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۸۸-۸۷ + پاسخنامه
نمونه سوالات مربوط به ترم های تابستانی درس رویه قضایی :
نمونه سوال تابستان ۹۱
نمونه سوال تابستان ۹۰ + پاسخنامه
نمونه سوال تابستان ۸۹ + پاسخنامه
نمونه سوال تابستان ۸۸ + پاسخنامه
.
.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  09:44 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

 سیستم های فرمان و کنترل خودرو ،بررسی و تحلیل انواع آن

 تعداد صفحات : ۸۰

( فایل word قابل ویرایش )

مقدمه :
سیستم های فرمان خودرو را می توان شامل اهرم بندی فرمان و جعبه فرمان دانست . اهرم بندی فرمان از لحاظ تئوری از اصل آکرمان پیروی می کند ولی در حالت واقعی برای پایداری جهتی خودرو از اصل آکرمان مقداری انحراف دارد . نمونه ای از اصل آکرمان در کالسگه های قدیم دیده می شود که دو چرخ جلو حول یک مرکز لولا شده می چرخند . در سرعت های پایین خودرو در مسیر فرمان داده شده می پیچد . در سرعت های بالا با بیش فرمانی و کم فرمانی روبرو می شویم ، اگر چه بیشتر با کم فرمانی روبرو هستیم ولی باید هر دو اثر را کاهش دهیم . با تقویت نیروی جانبی در تایر ها این مشکلات در سیستم های فرمان حل می شوند . با چهار چرخ فرمان کردن خودرو ها و طراحی سیستم های نیروی جانبی در تایرها افزایش می یابد و در نتیجه به پایداری جهتی خودرو می رسیم . همزمان فرمان پذیری خودرو افزایش می یابد .

سیستم فرمان خودرو

سیستم فرمان خودرو

برای افزایش نیروی اعمال شده بر غربیلک جعبه فرمان را طراحی می کنیم . در جعبه فرمان های معمولی نیروی اعمال شده بر غربیلک فرمان باید بزرگتر باشد ، همچنین جابجایی نیرو نیز بیشتر است . با به کار بردن جعبه فرمان های قدرتی نیروی اعمال شده بر غربیلک فرمان و جابجایی نیروی اعمال شده کاهش می یابد . در فصل اول به بررسی اصل آکرمان ، مکانیزم لازم برای تحقق اصل آکرمان و فرمان پذیری خودرو می پردازیم . در فصل دوم به بررسی جعبه فرمان های معمولی و قدرتی می پردازیم ، در این فصل نسبت فرمان متغیر و نسبت فرمان دینامیکی را تعریف می کنیم . در فصل سوم سیستم های کنترلی را معرفی می کنیم.

فهرست پایان نامه سیستم های فرمان و کنترل خودرو

مقدمه ( سیستم های فرمان ) – ۱
اصل آکرمان – ۴
معادلات دور زدن – ۱۱
حالات ۱) فرمان عادی ۲) کم فرمان ۳) بیش فرمان – ۱۵
سرعت مشخصه – ۱۷
سرعت بحرانی  – ۱۷
اثرنیروهای رانش بر دور زدن –  ۱۸
نیروها وگشتاورهای وارد بر سیستم فرمان –   ۲۲
نیروی عمودی  – ۲۷
نیروی جانبی – ۲۸
نیروی رانشی – ۲۸
گشتاور تنظیم – ۲۹
اثر جلو محرک – ۳۰
گشتاور انتقال قدرت حول محور فرمان – ۳۰
اثرات نیروی رانشی بر سختی جانبی تایر – ۳۲
اثرات نیروی رانشی بر گشتاور تنظیم – ۳۲
خلاصه اثرات کم فرمانی – ۳۲
سیستم های فرمان – ۳۷
جعبه فرمان ساچمه ای – ۳۸
جعبه فرمان رک و پینیون – ۴۰
نحوه عملکرد – ۴۱
ساخت و توضیح – ۴۳
ویژگی های طراحی – ۴۵
تنظیم پیش بار یاتاقان پینیون – ۴۷
تنظیم حلقه نگه دارنده یاتاقان رک – ۴۸
نسبت فرمان سینماتیکی – ۴۹
نسبت فرمان متغیر – ۵۰
نسبت فرمان دینامیکی – ۵۲
فرمان قدرتی – ۵۳
انواع فرمان های قدرتی – ۵۴
وضعیت خلاص فرمان – ۵۵
هنگام پیچیدن – ۵۶
فرمان قدرتی ساچمه ای با سوپاپ کنترل برگشتی خطی – ۵۷
توضیح سوپاپ کنترل برگشتی خطی – ۵۷
عملکرد سوپاپ کنترل برگشتی خطی ( حالت خلاص ) – ۵۷
چرخش پاد ساعتگرد غربیلک فرمان – ۵۸
چرخش ساعتگرد غربیلک فرمان – ۵۹
فرمان قدرتی رک و پینیون با سوپاپ کنترل برگشتی چرخشی – ۶۱
توضیح سوپاپ کنترل برگشتی چرخشی – ۶۲
عملکرد سوپاپ کنترل برگشتی چرخشی (حالت خلاص ) – ۶۲
پیچیدن به راست ـ چرخش ساعتگرد غربیلک فرمان – ۶۳
پیچیدن به چپ ـ چرخش پاد ساعتگرد غربیلک فرمان – ۶۴
محدودیت قدرت کمکی – ۶۶
خودرو نوع چهار چرخ فرمان – ۶۸
سیستم ترمز ضد قفل ( ) – ۶۸
عملکرد سیستم – ۷۰
سیستم های کنترل کششی ترمز ( ) – ۷۰
عملکرد سیستم – ۷۱
سیستم های کنترل پایداری – ۷۱
سنسورهای سیستم – ۷۲
عملکرد سیستم – ۷۳
لغات و اصطلاحات – ۷۵
منابع پایان نامه سیستم های فرمان – ۷۷

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  09:44 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک

( این پروژه شامل دو فایل word و پاورپوینت می باشد )
تعداد صفحات ۳۳۰

مقدمه

سیستم های تعلیق

در این پروژه که به بررسی سیستم های تعلیق پرداخته میشود ترجمه فصل یک و سه کتاب لاتین شاسی اتومبیل (اصول مهندسی) تالیف پروفسور جانسن ریمپل و هلمت استول می باشد، به بررسی انواع سیستم های تعلیق با توجه به جلو محرک، عقب محرک و چهار چرخ محرک بودن آنها پرداخته می شود و مزایا و معایب هریک بیان می گردد. سپس هندسه مرکز و محورهای غلتش بیان می گردد.در پایان حرکت چرخ ها و زوایای چرخ و فرمان و همچنین تاثیر نیروهای مختلف روی تغییرات زوایا و موقعیت چرخ ها بررسی می گردد.

سیستم های تعلیق

سیستم های تعلیق 

فهرست

فصل اول : انواع سیستم های تعلیق و محرک
۱٫۱ : اکسل های عقب و جلو…………………………………………..۸
۱٫۲ : سیستم تعلیق مستقل………………………………………………۱۳
۱٫۲٫۱ : نیازمندی های سیستم تعلیق……………………………………..۱۳
۱٫۲٫۲ : سیستم های  تعلیق طبق دار دوبل……………………………………..۱۶
۱٫۲٫۳ : سیستم های تعلیق مک فرسون استرات و استرات دمپر…………….۱۸
۱٫۲٫۴ : سیستم های تعلیق بازوی کشنده اکسل عقب………………………….۲۴
۱٫۲٫۵ : سیستم های تعلیق شبه بازوی کشنده اکسل عقب…………………….۲۷
۱٫۳ : اکسل یکپارچه……………………………………………………۲۷
۱٫۴ : طراحی استاندارد موتور جلو ………………………………….۳۹
۱٫۴٫۱ : مزایا و معایب طراحی استاندارد……………………………….۴۳
۱٫۴٫۲ : اکسل غیر محرک جلو…………………………………………..۴۵
۱٫۴٫۳ : اکسل متحرک عقب………………………………………………۴۹
۱٫۵ : موتور عقب و مرکزی ………………………………………….۵۴
۱٫۶ : محرک جلو………………………………………………………۶۰
۱٫۶٫۱: انواع طراحی ……………………………………………………۶۳
۱٫۶٫۲: مزایا ومعایب محرک جلو ………………………………………۶۵
۱٫۶٫۳: اکسل جلو محرک………………………………………………..۶۹
۱٫۶٫۴: اکسل عقب محرک……………………………………………….۷۳
۱٫۷ : چهار چرخ محرک………………………………………………۸۷
۱٫۷٫۱: مزایا ومعایب چهار چرخ محرک………………………………۸۷
۱٫۷٫۲: انتخاب دستی چهار چرخ محرک در خودروهای شهری ومسافری…………….۹۴
۱٫۷٫۳: انتخاب دستی چهار چرخ محرک در خودرو های باری و سنگین………………..۹۹
۱٫۷٫۴ : چهار چرخ محرک دائمی؛ خودروی سواری در اصل جلو محرک………………..۹۹
۱٫۷٫۵: چهار چرخ محرک دائمی؛ خودروی سواری بر اساس طراحی استاندارد……..۱۰۷

فصل دوم

سینماتیک والاستو سینماتیک اکسل
۲٫۱ : اهداف تنظیمات اکسل…………………………………….۱۱۱
۲٫۲ : فاصله بین محورعقب وجلو(wheel base)…………….114
۲٫۳ : فاصله بین دوچرخ یک محور (پهنای tread )…………..116
۲٫۴ : مرکز غلتش ومحور غلتش……………………………….۱۳۰
۲٫۴٫۱: تعاریف…………………………………………………..۱۳۳
۲٫۴٫۲: محور غلتش بدنه…………………………………………۱۳۸
۲٫۴٫۳: مرکز غلتش بدنه در سیستم های تعلیق مستقل…………….۱۴۰
۲٫۴٫۴: مرکز غلتش بدنه در اکسل های لنگی مرکب……………..۱۵۲
۲٫۴٫۵: مرکز غلتش بدنه دراکسل های یکپارچه………………….۱۵۳
۲٫۵ : کمبر………………… ………………………………….۱۶۰
۲٫۵٫۱: مقادیر وداده های کمبر…………………………………..۱۶۰
۲٫۵٫۲: تغییرات سینماتیکی کمبر…………………………………۱۶۳
۲٫۵٫۳: محاسبه تغییرات کمبر توسط طراحی…………………….۱۶۴
۲٫۵٫۴: کمبر غلتشی هنگام دور زدن…………………………….۱۷۱
۲٫۵٫۵: کمبر الاستیکی…………………………………………..۱۷۶
۲٫۶ : زاویه سر کجی ( toe-in ) وخود فرمانی……………….۱۷۶
۲٫۶٫۱: زاویه سرکجی وزاویه حرکت عرضی، داده ها وتلرانس ها……۱۷۶
۲٫۶٫۲: تغییرات سینماتیکی سرکجی ( toe-in )…………………186
۲٫۶٫۳: تغییرات toe-in توسط فرمان دهی غلتشی……………..۱۹۲
۲٫۶٫۴ : تغییرات toe-in توسط نیروهای جانبی…………………۲۰۲
۲٫۶٫۵: تغییرات toe-in توسط نیروهای طولی…………………۲۰۴
۲٫۷ : نسبت فرمان پذیری وزاویه فرمان پذیری………………..۲۱۱
۲٫۷٫۱: زاویه فرمان پذیری………………………………………۲۱۱
۲٫۷٫۲: track ودایره های گردش……………………………….۲۱۸
۲٫۷٫۳: نسب سینماتیکی فرمان…………………………………..۲۲۳
۲٫۷٫۴: نسب دینامیکی فرمان……………………………………۲۲۷
۲٫۸ : راست کننده فرمان………………………………………۲۳۲
۲٫۹ : انحراف وآفست کینگ پین روی زمین…………………..۲۳۶
۲٫۹٫۱: رابطه بین انحراف وآفست کینگ پین روی زمین (شعاع دوران)……۲۳۶
۲٫۹٫۲: اهرم نیروی ترمزی…………………………………….۲۴۳
۲٫۹٫۳: اهرم نیروی طولی………………………………………۲۴۹
۲٫۹٫۴: تغییرات درآفست کینگ پین……………………………..۲۵۲
۲٫۱۰ : کستر……………………………………………………۲۵۲
۲٫۱۰٫۱: زاویه وکشش کستر……………………………………۲۵۲
۲٫۱۰٫۲: کستر وحرکت مستقیم………………………………….۲۶۰
۲٫۱۰٫۳: گشتاورهای راست کننده هنگام دور زدن………………۲۶۴
۲٫۱۰٫۴: انحراف کینگ پین، تغییرات کمبر و کستر در ورودی فرمان..۲۶۹
۲٫۱۰٫۵: تغییرات کستر در مسیر حرکت چرخ جلو…………….۲۷۴
۲٫۱۰٫۶: مسیر حرکت چرخ وابسته به چرخش شغال دست فرمان عقب…….۲۸۷
۲٫۱۰٫۷: تجزیه نیروی عمودی چرخ روی کستر……………….۲۸۸
۲٫۱۰٫۸: تنظیمات و تلرانس ها…………………………………۲۹۷
۲٫۱۰٫۹: اندازه گیری کستر، انحراف کینگ پین ، کمبر و تغییرات toe-in….298
۲٫۱۱ : مکانیزم ضد شیرجه وضد سقوط……………………..۳۰۲
۲٫۱۱٫۱: توصیف مفهوم……………………………………….۳۰۲
۲٫۱۱٫۲: قطب pitch جلوی خودرو………………………….۳۰۴
۲٫۱۱٫۳: قطب pitch عقب خودرو……………………………۳۰۸

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  09:42 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

سیستمهای انژکتوری بنزینی

 ( فایل word قابل ویرایش )

تعداد صفحات : ۹۵

چکیده:

بدلیل اهمیت سیستمهای انژکتوری و توجه ویژه ای که در صنعت خودرو در سطح جهان به آن می شود و کمبود منابع فارسی برای استفاده دانش پژوهان و دانشجویان ما را بر آن داشت تا به بررسی وتحقیق درباره این موضوع می پردازیم.
در تهیه این پروژه از منابع لاتین، سایت های اینترنتی و نظر اساتید محترم دانشگاه مقالات و کتابهایی که در سطح داخلی منتشر شده، تجربه و تحقیق شخصی و کار عملی ای بر روی خودرو انجام شده استفاده شده است.
کلید واژگان : Gosoline Engine Management
Fuel injection System
L-Jetronice , k-jetronice , mono – jetronic
Diagnostic – close lop control system,
Sensors , Electronic control unit

مقدمه

سیستمهای انژکتوری

با توجه به اهمیت مسئله حفظ محیط زیست و جلوگیری از انتشار مواد خطرناک و مخرب محیط زیست و همچنین استفاده بهینه از انرژی و پرهیز از به هدر رفتن سرمایه جامعه بشری تدابیر مختلفی اندیشیده شده است و باز نیاز به همفکری و همکاری تمامی سازمان های بین المللی باشد.
از آنجاییکه که خودرو یکی از محصولات ساخت دست بشر می باشد که تولید آن به مسائل بالا دامن می زند از این منظر، محققان و کارشناسان این بخش در پی تولید محصولات دوستدار طبیعت و سازگار با آن بوده اید تا بتوانند در کنار این مسئله مقدار مصرف سوخت خودروها را هم بهینه کنند که در این رهگذر متولیان بخش استاندار بین المللی، منطقه ای و ملی و نیز با تصویب قوانین به روز دست اندرکاران صنعت خودرو را به این کار ترغیب و حتی آنها را مجبور به رعایت استانداردها نموده اند.
بنابراین سیستمهای انژکتوری یکی از بهترین راه حل های ارائه شده از طرف محققین صنعت خودرو بوده که با بهره گیری ازسایر شاخه های علم و تکنولوژی در بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلاینده های خطرناک کمک شایان نموده است با توجه به اهمیت مسئله ما نیز در این پروژه به بررسی انواع سیستمهای انژکتوری بنزینی پرداخته ایم و امیدواریم که مثمر ثمر واقع شود.

فهرست

فصل اول : تاریخچه سیستمهای سوخت رسانی انژکتوری
مقایسه بین کاربراتور و سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI) Electronic fuel injection
۱- تولید مخلوط سوخت و هوا در کاربراتور
سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI)
۲- شرایط رانندگی و نسبت سوخت و هوا
مزایای خودرو انژکتوری نسبت به خودروی کاربراتوری
انواع سیستم های تزریق سوخت
فصل دوم : سیستم تزریق سوخت K-jetronic
۱- سوخت رسانی
۲- اندازه گیری جریان هوا
۳- تعیین مقدار سوخت
سیستم سوخت رسانی
پمپ سوخت الکتریکی
آکومولاتور سوخت
رگلاتور فشار اولیه
انژکتور
سنسور جریان هوا
سازگاری نسبت اختلاف با توجه به شرایط عملیات موتور
غنی سازی مخلوط در فاز گرم شدن موتور: warm up enrichment
متعادل کردن سرعت هرزگردی
سوپاپ هوای کمکی
غنی سازی مخلوط در بار کامل : Full – Load enrichment
فصل سوم : سیستم تزریق سوخت KE- jetronic
اجزاء اضافی Ke-jetronic نسبت بهk-jetronic
مزایای سیستم Ke- jetronic
واحد کنترل الکتریکیElectronic control unit (ECU)
سازگاری با شرایط کاری موتور:
غنی سازی سوخت هنگام استارت موتور سرد
انژکتور استارت سرد
غنی سازی مخلوط در فاز پس از استارت
غنی سازی سوخت در مرحله شتاب گیری
غنی سازی مخلوط در شرایط بار کامل
فصل چهار : سیستم سوخت رسانی L-Jetronic
سنسور جریان هوا: Air – flow sensor
اندازه گیری مقدار سوخت: Fuel metering
غنی سازی سوخت در حالت استارت سرد
غنی سازی مخلوط در شرایط شتاب گیری
غنی سازی مخلوط در بار کامل موتور
کنترل سرعت دور آرام
فصل پنجم : سیستم تزریق سوخت Mono – jetronic
کنترل فشار سوخت توسط رگلاتور فشار
کنترل انتشار آلاینده های تبخیری توسط قوطی زغال
جمع آوری داده های عملیاتیAcquisition of operating data
تزریق سوخت : (Fuel injection)
سازگاری مخلوط با شرایط کاری موتور Mixture adaption
فاز پس از استارت و گرم شدن موتور
اصلاح مخلوط به عنوان تابعی از دمای هوای ورودی
کنترل مخلوط در مرحله انتقال یا شتاب گیری
کنترل حلقه بسته لاندا
محدود کردن سرعت موتور
فصل ششم : سیستم مدیریت Motronic motor management : motronic
مزایای Motronic
۱- مصرف سوخت کمتر
۲- قابلیت سازگاری سیستم با شرایط کاری موتور
۳- انتشار کمتر آلاینده های اگزوز
۴- عدم نیاز به سرویس و نگهداری دوره ای
۵- سیستم کنترل
سیستم جرقه یا مدار اشتعال ولتاژ بالا High – Voltage ingnation circuit
تقسیم چرخشی ولتاژ
تقسیم ثابت ولتاژ

۱- سیستم کویل های تک جرقه ای
۲- سیستم کوئل های دو جرقه ای

جرم سنج هوا با سیستم سیم داغ
محاسبه موقعیت میل سوپاپ
پدیده ضربه در احتراق: Combustion knock
شتاب گیری و کاهش شتاب : (شرایط انتقال)
تنظیمات عملگرهای دور آرام:
– کنترل هوا
– تنظیمات زاویه آوانس جرقه
– ترکیب مخلوط

سیستم های کنترل آلودگیهای ناشی از تبخیر بنزین
محدود کردن تولید گازهای هیدروکربن (HC)
کنترل پدیده ضربه : (Knock control)
محدود کردن سرعت موتور خودرو
فصل هفتم : دستگاه عیب یاب
نتیجه گیری نهایی و پیشنهادات

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  09:40 ق.ظ    ویرایش: - -

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  09:36 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

دانلود نمونه سوالات درس مبانی جامعه شناسی

رشته کارشناسی حقوق پیام نور 

کد درس : ۱۲۲۲۰۷۸ و ۱۲۲۰۵۴۲ و ۱۲۲۲۰۶۷ و ۱۲۲۲۰۷۳ و ۱۲۲۷۰۰۱ و ۱۲۲۷۰۰۲ و ۱۲۲۷۰۱۷

( فایل PDF )

مبانی جامعه شناسی

سایت بای فایل سعی کرده است با جمع آوری منظم و مرتب نمونه سوالات دانشگاه پیام نور به همراه پاسخنامه نقشی هرچند کوچک در یاری دانشجویان کشور داشته باشد. در این بخش نمونه سوالات درس مبانی جامعه شناسی را برای استفاده شما عزیزان آماده نموده ایم که کاملترین پکیج موجود برای نمونه سوالات این واحد درسی میباشد.
این فایل شامل موارد زیر است :
نمونه سوال نیمسال اول ۹۴-۹۳ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۲-۹۳ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۲-۹۳ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۱-۹۲ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۰-۹۱ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۰-۹۱ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۹۰-۸۹ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال اول ۹۰-۸۹ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۸۹-۸۸ + پاسخنامه
نمونه سوال نیمسال دوم ۸۸-۸۷

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  09:34 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع:

پایان نامه  طراحی مجتمع مسکونی  رشته معماری

( این پروژه شامل ۲۵۰ صفحه فایل ورد بررسی همه جانبه پروژه +۵۴ صفحه پاورپوینت برای ارائه پروژه + پوستر مجتمع مسکونی + رندر سه بعدی مجتمع با تری دی مکس + تمام پلانهای نهایی لازم برای مجتمع مسکونی بصورت فایل اتوکد می باشد )


طراحی مجتمع مسکونی – رشته معماری

پیشگفتار

   بافتهای سنتی ما روزگاری ماوا و محیطی امن، توام با آسایش و رفاه مردمی بودند که در آن سالیان متمادی زندگی کرده‌اند. این فضاها که در طول قرنها ساخته شده و شکل گرفته‌اند، براساس تشخیص و قضاوت و انتخاب اندیشمندانه آفریننده یا آفرینندگان آن متکی به ارزشها و شرایط متغیر جامعه انسانی آنروز بوجود آمده‌اند. در گذشته مقتضیات و روح حاکم بر زندگی ایرانیان (اعم از اقتصادی،‌ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی)،‌ همان روحی بود که بر معماری آنان نیز حاکم بوده و هماهنگی کامل بین ساختار معماری و زیربنای زندگی اجتماعی و اقتصادی خانوارها وجود داشت. در واقع دلچسب بودن فضاهای شهری و معماری در بافتهای کهن بواسطه شناخت دقیق نیازهای جمعی و پاسخگویی به آن بوده است، یعنی فضاها علاوه بر پاسخگویی به عملکرد مادی نیازهای روحی و روانی آن را نیز پاسخگو بود.

   محیطهای شکل گرفته قدیمی، انعکاسی از جامعه بوده و مفاهیمی همچون هویت، وحدت، خوانایی، هماهنگی، سازگاری و بسیاری از مفاهیم دیگر را در خود جای داده بود. اما به تدریج و با نفوذ سبک معماری مدرن و در دوره انقطاع تاریخی، محله‌ها انسجام و پیوستگی و هویت و تشخیص مستقل خود را از دست داده و مفهوم و ارزشهای محله بی‌اعتبار شده و به دنبال درک ناشیانه و برداشت سودجویانه از دیدگاه مدرنیسم و رواج روش بساز و بفروشی در ساختمان سازی، بافت مسکونی از شکل محله‌ای با بافت فشرده و بسته با برخوردهای اجتماعی معدود به یک سیستم باز و قابل دسترسی با روابط اجتماعی پراکنده تبدیل شد. ساختن خانه‌های ردیفی بر روی قطعات سیستم باز و قابل دسترسی با روابط اجتماعی پراکنده تبدیل شد. ساختن خانه‌های ردیفی بر روی قطعات کوچک و مساوی زمین، بصورت یک شکل و بدون در نظر گرفتن خصوصیات محلی و اقلیمی در شهرهای مختلف، بافتهای مسکونی تقریبا یکنواختی را ایجاد کرده است. متاسفانه این روش با همه مشکلات شناخته شده‌ای که دارد هنوز هم ادامه دارد. حتی امروز که معماری و شهرسازی در جهان به سویی می‌رود که برخلاف ساده‌نگری،‌ یکنواختی و همسانی سبک بین المللی، شرایط محیطی و خصوصیات منطقه‌ای و مفاهیم تاریخی و فرهنگی را مد نظر قرار می‌دهد. ادامه تقلیدی سطحی و بی‌چون و چرا به هیچ وجه وجاهت علمی و فرهنگی ندارد، چرا که تاریخ و فرهنگ معماری و شهرسازی ما مطالب آموزنده و بسیار مهمی را برای گفتن و عرضه کردن داشته و دارد.

دستیابی به یک معماری با هویت به عنوان یک آرزوی مشترک گروهی را به بحث و مطالعه و تجربه و آزمون کشانده است و در این رابطه تحقیقاتی انجام شده و نظریاتی نیز ارائه گردیده است. علیرغم موج از خود بیگانگی که فرهنگ ما را فراگرفته هنوز چهره زیبای آن زنده است و تاثیر است که جمعی را به جهد و تلاش به قصد احیا و دمیدن روح آن به فضای امروز کشانده است. بحث هویت و ایجاد معماری و شهرسازی با هویت نیز از همین جا شروع می‌شود. جستجو برای معماری و شهرسازی هویت برای فرهنگ امروز است. پیوند با گذشته به معنای تکرار صورتها و اشکال تاریخی و استفاده از پدیده‌های فضائی گذشته به عنوان یک مدل عینی نیست چون در این صورت منکر تحولات، نوآوری و تاثیر شرایط زمان و مکان خواهیم شد. لکن باید در جستجوی راهی بود که بتوان فضاهائی را ایجاد نمود که مفاهیم و ارزشهای موجود بافتهای کهن بگونه‌ای برای شهرنشین امروزی تأمین شود.

( این پروژه شامل ۲۵۰ صفحه فایل ورد بررسی همه جانبه پروژه + ۵۴ صفحه پاورپوینت برای ارائه پروژه + پوستر مجتمع مسکونی +رندر سه بعدی مجتمع با تری دی مکس + تمام پلانهای نهایی لازم برای مجتمع مسکونی بصورت فایل اتوکد می باشد )

   


نظرات()  

ساعت مچی

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات