جمعه 17 مهر 1394  09:30 ق.ظ    ویرایش: - -

 موضوع :

نمونه سوالات استخدامی فراگیر عنوان شغلی کارشناس آزمایشگاه شیمی 

دانلود نمونه سوالات استخدامی فراگیر کارشناس آزمایشگاه

۲۰۵ نمونه سوال شیمی همراه با پاسخ نامه

۲۰۰ نمونه سوال شیمی فیزیک همراه با پاسخ نامه

۲۰۰ نمونه سوال شیمی تجزیه همراه با پاسخ نامه

سوالات تخصصی استخدامی عنوان شغلی کارشناس آزمایشگاه شیمی آزمون استخدامی فراگیر برای مطالعه و موفقیت در آزمون استخدامی , مسلما فقط مطالعه این سوالات نمی تواند باعث موفقیت شما در آزمون استخدامی شود در کنار این سوالات مطالعه دقیق کتابهای امتحانی موفقیت شما رو تضمین خواهد کرد .

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:54 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

پایان نامه خط انتقال قدرت در خودرو

( فایل word قابل ویرایش )

مقدمه

وظیفه خط انتقال قدرت ( transmission ) دریک سیستم انتقال قدرت به صورت مطلوب از قسمت محرک به قسمت متحرک است و در خودروها این خط انتقال قدرت توان تولیدی در قسمت موتور را با گشتاور ودور مناسب به چرخهای خودرومنتقل می کند.
حال خط انتقال قدرت خود شامل قسمتهایی مانند کلاچ – جعبه دنده ( گیربکس )-  میل گاردان – دیفرانسیل و… می شود
کلاچ : کلیدقطع و وصل قدرت ازموتور به جعبه دنده است بدین صورت که بافشردن یک پدال (پدال کلاچ)ارتباط انتقال قدرت قطع می شود وبا آزادشدن پدال کلاچ ارتباط برقرار می شود
میل گاردان : یک میله گردان توخالی و بلند می باشد و توان شفت خروجی گیربکس را به دیفرانسیل منتقل می کند
دیفرانسیل : به وسیله مکانیزم چرخ دنده های خود کارهای زیر را انجام می دهد


دیفرانسیل خودرو

انتقال قدرت از میل گاردان به چرخها
تغییر مسیر انتقال قدرت به اندازه ۹۰درجه
ایجاد اختلاف سرعت دورانی در سر پیچها
باافزایش دور موتور قدرت مفید موتور افزایش می یابد ولی گشتاور آن تا یک نقطه افزایش می یابد و سپس کاهش می یابد
ما باید به گونه ای عمل کنیم که موتور را در دوری تنظیم می کند که حداکثر گشتاور را داشته باشیم یعنی در زمانی که با گاز دادن بیشترگشتاور به حداکثر رسید کاری کنیم که نیروی مقاوم در قسمتهای دیگر روی موتور افزایش یابد و به جای افزایش گشتاور-که به آن نیازی نداریم-افزایش سرعت داشته باشیم این کار به وسیله گیربکس صورت می گیرد
با توجه به شرایط جاده که دارای ناهمواریها و پستی و بلندی ها و پیچ جاده می باشد و همچنین با توجه به وزن و بار وسیله نقلیه و همچنین لزوم گشتاور زیاد در آغاز حرکت برای غلبه بر اینرسی باید کاری صورت گیرد که در این حالتها گشتاوری بیش از گشتاور موتور داشته باشیم این کار نیز به وسیله گیربکس صورت می گیرد
وظیفه دیگر گیربکس امکان تغییر جهت دور خروجی نسبت به دور ورودی آن است که حالت دنده عقب (Reverse Gear) به وجود می آورد
گفتیم که وظیفه جعبه دنده کم و زیاد کردن نسبت گشتاور است و این متناسب با کم و زیاد کردن سرعت خروجی است یعنی گشتاور ودور نسبت معکوس دارند البته این رابطه زمانی درست است که توان شفت ورودی گیربکس یا به عبارت دیگر دور وگشتاور اولیه ثابت باشد
در اینجا مفهوم دیگری به نام نسبت دنده داریم که عبارت است از:
دور خروجی / دور ورودی = گشتاور ورودی / گشتاور خروجی = نسبت دنده IG
پس نتیجه می گیریم نسبت دنده در آغاز حرکت و همچنین در دنده معکوس باید بزرگتر باشد که معمولا حدود ۲٫۵ می باشد ودر ادامه حرکت این نسبت دنده کاهش می یابد و معمولا در آخرین دنده این نسبت دنده ۱ می باشد و اگر نسبت دنده کوچکتر از ۱ باشد حالت فوق سرعت (overdrive) خواهیم داشت
با اجزای سیستم انتقال قدرت در خودرو تا حدودی آشنا شدیم در ادامه به نحوه عملکرد جعبه دنده ها مخصوصاً جعبه دنده های اتوماتیک پرداخته شود

عناوین فصول :

فصل اول : مقایسه کلی جعبه دنده ها

فصل دوم : گیربکس اتوماتیک و نحوه عملکرد آن

فصل سوم : سیستم کنترل تغییر دنده اتوماتیک هیدرولیکی

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:52 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

بررسی و مقایسه سیستم های کنترل الکترونیکی سوخت و جرقه ساژم و بوش و تأثیر آنها بر میزان آلودگی هوا

( فایل word قابل ویرایش )

فهرست

مقدمه

پیشگفتار

فصل اول:  آلودگی هوا

فصل دوم: تولید آلودگی هوا در موتورهای اشتعال جرقه ایSI

فصل سوم:  معرفی سیستم های انژکتوری ( ساژم و بوش )

فصل چهارم: خودورو سبز (بررسی خودرو ها از نظر آلودگی هوا و میزان مصرف سوخت)

 

مقدمه

نگو آلودگی هوا بگو زلزله:
آمار را داشته باشید: «طبق آمار بانک جهانی، دولت ایران در سال ۲۰۰۶ متحمل پرداخت ۸ میلیارد دلار خسارت بابت آلودگی هوا شده است. رقم در سال ۲۰۰۴، ۸/۷ میلیارد و در سال ۲۰۰۱، ۱/۷ میلیارد دلار بوده است. طبق برآورد های این بانک، خسارت سالانه آلودگی هوا در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۶ میلیارد دلار می رسد.» مخ تان سوت کشید؟ اما تنها این نیست که، آمار های سال گذشته مدیر طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران نشان می دهد روزانه ۲۷ تهرانی در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند. براساس اعلام مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست هم تنها در آبان ماه امسال ۳۶۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا در تهران جان باخته اند. مخ تان سوت کشید؟ اما تنها این نیست که، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفته که سال ۷۶ در تهران حدود ۷۰۰ هزار خودرو تردد می کرد که امروز تعداد آنها از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه گذشته است: این یعنی اینکه هر دو سال یکبار شمار خودرو های تهران دو برابر شده است. مخ تان سوت کشید؟ اما تنها این نیست که: براساس استاندارد های جهانی باید به ازای هر یک هزار نفر، یک دستگاه اتوبوس وجود داشته باشد. بدین ترتیب برای جمعیت ۱۲ میلیون جمعیت تهران ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس و ۷ خط مترو نیاز است. این در حالی است که هم اکنون تنها ۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس داریم. علاوه بر این در سال های اخیر، سرعت حرکت اتوبوس ها از ۳۰ کیلومتر به ۲۰ کیلومتر در ساعت رسیده است که این در حد یک فاجعه است. احتمالا الآن دیگر مخ تان سوت کشیده است. با این اوصاف شما چه تفاوتی میان زلزله احتمالی در تهران و وضعیت آلودگی هوا می بینید؟؟؟!!!

پیشگفتار

پیشرفت صنایع و کارخانجات و همچنین نیاز رو به رشد زندگی بشر برای استفاده از دستاوردهای صنایع مختلف از یک سو و از سوی دیگر هجوم زندگی ماشینی و فرهنگ شهر نشینی همه و همه نیاز به نوعی همزیستی بین انسان و صنعت را بیان می کند، همزیستی که در کنار تمام مزایای خود تا کنون ضررهای زیاد به انسان و محیط زندگی او و سایر موجودات زده است.
سالهاست که از حضور غیر قابل انکار و غیر قابل صرف نظر خودرو در دل خیابانها، پارکینگ منازل و محیط زیست ما می گذرد و هیچگاه نخواسته ایم که این موجود صنعتی رااز حضور در زندگیمان کنار بزنیم. علی رغم این حضور پرکار و فعال امروزه خودرو به عنوان یکی از اصلی ترین منابع آلاینده ی هوا،آب، خاک و در کل محیط زیست معرفی و شناخته شده است. افزایش انواع آلاینده های اولیه و ثانویه، گازهای گلخانه ای، بحث داغ ازن و افزایش بیماری های عصبی، قلبی و عروقی تنفسی و… از پیامدهای گازهای خروجی از موتور خودروها می باشند.
کشورهای صنعتی و پیشتاز در صنعت خودرو برای کاهش سطح آلودگی خودروها و کنترل میزان تولید آلاینده های مختلف برای کارخانه های سازنده ی خودرو قوانین محدود کننده ای وضع کرده اند. که هدف اصلی آنها حرکت به سمت خودروهای بدون آلودگی (ZEV) می باشد.
گازهای سمی و خطرناکی که از اگزوز خودروها منتشر می شود نتیجه احتراق ناقص سوخت می باشد و در صورتی که بتوان فرایند احتراق را به دقت کنترل کرد تاثیر بسیار مطلوبی بر کیفیت گازهای خروجی از اگزوز خواهد داشت. پیش شرط لازم برای کنترل میزان آلاینده ها اعمال مدیریت موثر سوخت و در مفهومی کاملتر مدیریت موتور می باشد. به این معنی که کیفیت مخلوط کنترل شود اما چون سیستم های سوخت رسانی سنتی (کاربراتور) قادر به انجام این وظیفه نبودند لذا به سرعت با سیستم های مدیریت موتور (Engine Management) جایگزین شدند. در کشور ایران نیز میزان آلودگی در شهرهای بزرگ به سطوح خطرناک آن رسیده است و مطالعات انجام شده حاکی از آن است که ۷۰% از آلودگی شهرهای ایران منشا خودرویی دارد. لذا با توجه به مفاهیم فوق شرکتهای خودروسازی ایرانی بر آن شدند که همپای تکنولوژی خودروسازی جهانی اقدام به طراحی و یا تولید خودروهای با موتور انژکتوری نمایند که از آن جمله می توان به پراید،زانتیا،پیکان، پژوRD، سمند، پژو۲۰۶، پژو پارس، نیسان وانت و … اشاره داشت. سیستم های مدیریت موتور در طرح های مختلف از سوی شرکتهای سازنده ی این سیستم ها تولید می شود که می توان به طرح زیمنس، ساژم، بوش و … اشاره کرد.
در این تحقیق سعی بر آن بوده تا ضمن معرفی دو نوع سیستم سوخت رسانی ساژم و بوش (غیر مولتی پلکس) به تاثیر آنها بر میزان آلایندگی های ناشی از احتراق در موتورهای چهار زمانه ی بنزینی بپردازیم. در ابتدا با توجه به اهمیت مسئله ی آلودگی و آلاینده ها و تاثیر زیانبار آن بر محیط زیست و همچنین سلامت انسان به شرح این معضل پرداخته می شود. در ادامه ضمن بیان اصول حاکم بر سیستم های انژکتوری مدیریت موتور ، به طور خلاصه به معرفی دو نوع از سیستم های سوخت رسانی بوش و ساژم که بر روی خودروهای ساخت داخل نصب هستند و همچنین مقایسه ی آنها از نظر ساختار می پردازیم. در ادامه یک تحلیل آماری را از چگونگی کارکرد خودروهای مختلف ساخت داخل و خارج از نظر میزان مصرف سوخت و تولید آلاینده ها خواهیم داشت که در اینجا لازم است به این نکته توجه شود که این جداول و اعداد ارقام از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور تهیه شده است و کاملا مبنای علمی و آزمایشی (تجربی) دارد.

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:49 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

پایان نامه مطالعه و برسی سیستم اگزوز 

( فایل word قابل ویرایش )

تعداد صفحات : ۷۵

فهرست

مقدمه
فصل اول : سیکل تخلیه واجزاء تشکیل دهنده سیستم اگزوز
۱-۱سیکل تخلیه
۱ -۱ سوپاپ دود
۳-۱ – مانی فولد خروجی
۴-۱- لوله میانی اگزوز
۵-۱- صدا خفه کن
-۵ -۱صدا از کجا می آید؟
۲ -۵-۱ طرز کار صدا خفه کن
۳- ۵ -۱ فشار برگشتی صدا خفه کن
۶ – ۱ لوله انتهایی اگزوز
فصل دوم-آلودگی های منتشر شده توسط سیستم اگزوز
۱-۲ مقدمه
۲-۲ تاریخچه و حوادث تاریخی آلودگی هوا
۳-۲ طبقه بندی آلاینده های هوا
۱ -۳- ۲از نظر منشاء
۲-۳-۲ از نظر اثرات فیزیولوژیکی
۳-۳-۲ منابع آلودگی هوا
۴-۳ – ۲ انواع آلاینده های خودرو
* مونواکسید کربن و اثرات آن
* اکسید ازت
* ذرات معلّق
* دی اکسید گوگرد
۵-۳-۲آلودگی هوا و سرطان
فصل سوم- سیستم های اضافه شده به اگزوز برای کارکرد بهتر خودرو
۱-۳ سنسور اکسیژن
۲-۳کاتالیست کنورتور
۱-۲-۳ وظیفه کاتالیست کنورتور
۲-۲-۳ نحوه کار کاتالیست
۳-۲-۳ اجزاء تشکیل دهنده کاتالیست
۴-۲-۳ Wash coat
۵-۲- ۲ اجزاء داخل
۶-۲-۳دمای Light off
۶-۲-۳ مشخصات اصلی یک کاتالیست
۷-۲-۳عوامل موثردر کاهش طول عمر کاتالیست
۸-۲-۳واکنش های صورت گرفته در کاتالیست
۹-۲- ۳ نتیجه گیری
۳-۳ EGR – EXHAUST GAS RECIRCULATION
۱-۳-۳ نحوه کار
۴ – ۳ سوپر شارژر
۱-۴-۲ سوپر شارژر چیست؟
۲-۴-۲محاسبات و مسائل مرتبط بین سیستم اگزوز وسوپرشارژر
۴ – فصل چهارم : استفاده از تکنولو ژی های جدید در سیستم اگزوز
۱-۴ استفاده از نانو تکنولوژی در ساخت کاتالیست
۱-۱-۴ نانو تکنولوژی چیست؟
• ۲-۱-۳ کاتالیستهای نانوساختاری
۲- ۴ کاهش مصرف سوخت از طریق تولید جریان الکتریسیته از گرمای هدر شده از سیستم اگزوز
۱-۲- ۴برنامه ریزی ترمو الکتریکی
۲-۲- ۴ هدف طراحی از طراحی این سیستم
۳-۲- ۴ پیکربندی مدل تولید الکتریسیته از گرما با حلقه کنترل اولیه
۴-۲-۴ معایب
۴-۲- ۴ پایان
۳- ۴ طرح دوم تولید الکتریسیته از گرمای هدر شده اگزوز
۴-۴ تحلیل ساختمان سیستم اگزوز برای تولید – استفاده از کامپیوتر در تولید CAM
فصل پنجم : محاسبات مربوط به سیستم اگزوز
۱-۵ روابط تعیین محل مبدل کاتالیستی
۲-۱-۵ معادلات انتقال
۳-۱-۵ محاسبه تاثیرات مبدل کاتالیستی بر جریان گاز خروجی
۴-۱- ۵ مقایسه نتایج
۵-۱-۴ بحث و نتیجه گیری
۶ -۱-۴جداول به دست آمده
منابع و مراجع

مقدمه

صنعت خودرو از رشته صنایعی است که در ایجاد ارتباط بین شهرهای مختلف از نظر داد و ستدو تجارت و حمل و نقل کالا و رساندن آنها به نقاط مورد لزوم و حتی مبادلات فرهنگی اهمیت فراوانی دارد . یکی از قسمتهای یک اتو مبیل سیستم اگزوز است .در این تحقیق به برسی و مطالعه سیستم اگزوز خودروهای سواری پرداخته شده است .
سیستم اگزوز دارای قسمت های مختلفی است که هر یک وظیفه ای خاص دارند اما در نگاه کلی وظیفه سیستم اگزوز هدایت گازهای خروجی و مستهلک کردن ضربه های ناشی از فشار متغیر گازهای وارد شده به دستگاه اگزوز را که در موقع باز شدن سوپاپ دود به وجود می آید دارد .

فصل اول -اجزاء تشکیل دهنده سیستم اگزوز
۱ – سیکل تخلیه
۲ – سوپاپ تخلیه
۳ – ما نی فولد دود
۴ – لوله اگزوز
۵ – صدا خفه کن
۶ – لوله ا نتهایی اگزوز


سیستم اگزوز خودرو

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:46 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

پایان نامه خودروهای گازسوز

( فایل word قابل ویرایش )

تعداد صفحات : ۹۹

فهرست

مقدمه
بخش اول
سوختها و ویژگیهای آنها
انتخاب بهترین سوخت برای مصرف در خودرو

بخش دوم
تاریخچه استفاده از گاز طبیعی در جهان و ایران
ترکیبات گاز طبیعی
کیفیت گاز طبیعی به عنوان سوخت خودرو
عملکرد احتراقی گاز طبیعی
مزایای گاز طبیعی
مزایای اقتصادی
آلایندگی خودروهای گازسوز
ایمنی در خودروهای گازسوز
معایب و مشکلات گاز طبیعی

بخش سوم
انواع ایستگاه های سوخت رسانی CNG
تجهیزات ایستگاههای سوخت گیری CNG
کمپرسور
لوله کشی
مخازن
خشک کن
فیلترها
توزیع کننده

بخش چهارم
طبقه بندی خودروهای گازسوز
انواع کیتهای تبدیل
اجزای کیتهای گازسوز
مخازن ذخیره
آزمونهای مخازن CNG
لوله ها
رگلاتور
سوئیچ تبدیل
میکسر
اجزای سیستم مدار بسته
واحد کنترل الکتریکی
سیستم کنترل لامبدا
پیش انداز جرقه
شبیه ساز الکتریکی
حسگرها
شیرهای CNG
شیرهای سلونوئیدی
شیرسوختگیری
شیرمخزن
موتور پله ای

بخش پنجم
تجربه عملی گازسوز کردن خودروها در نیوزلند
تجربه عملی گازسوز کردن خودروها در آمریکا
دلایل انتخاب CNG درایران

مقدمه

منابع محدود سوختهای فسیلی و همچنین تصویب استانداردهای سختگیرانه آلایندگی توسط سازمانها و نهادهای زیست محیطی، باعث شد تا سازندگان و طراحان خودرو در کشورهای مختلف جهان به سمت استفاده از سوختها و مولدهای قدرت جایگزین روی بیاورند.
طراحی و تولید خودروهای الکتریکی و خورشیدی و همچنین استفاده از سوختهای جایگزین فسیلی از جمله اقداماتی بود که در این زمینه صورت گرفت.
به دلیل وجود مشکلاتی، چون محدودیت پیمایش، کم بودن عمر باتریها و سرعت حرکت، خودروهای الکتریکی و خورشیدی توسعه چندانی پیدا نکردند و تحقیقات بیشتر روی تولید سوختهای جایگزین متمرکز شد.
در این راستا کیفیت بنزینها بهبود یافت و سوختهای پاک تری چون بیودیزل، الکل، LPG، گاز طبیعی و هیدروژن تولید و به صورت آزمایشی و محدود مورد استفاده قرار گرفتند.
در این میان، مزایایی چون دسترسی آسانتر، فراوانی منابع،ارزانتر بودن و همچنین آلایندگی کمتر گاز طبیعی، باعث شد تا این سوخت نسبت به سایر سوختها، بیشتر مورد توجه متخصصان امر قرار گیرد و کاربرد آن در خودرو به عنوان سوخت مصرفی گسترس پیدا کند. بطوریکه در سالهای اخیر بسیاری از کشورها چون ایتالیا،آرژانتین و برزیل استفاده از گاز طبیعی را توسعه داده و سعی نموده اند یک استراتژی مشخص جهت توسعه اهداف CNG تدوین نمایند.
در ایران نیز، متخصصان وکارشناسان به علت آلودگی بسیار بالای محیط زیست خصوصاً در شهرهای بزرگ و مصرف و تولید بالای خودرو و نتیجتاً‌ مصرف بالای سوخت، به دنبال سوختی ارزان و پاک برای کاربرد در کنار بنزین بودند، که در مجموع CNG مورد توجه قرار گرفت.
در این پروژه، ابتدا با بررسی انواع سوختها و مقایسه آنها با یکدیگر از جهات مختلف، بهترین سوخت برای مصرف در خودرو را معرفی می کنیم. سپس در ادامه با بیان تاریخچه مختصری از صنعت CNG در جهان و ایران، مزایا و معایب آن نسبت به سوختهای مایع نظیر بنزین و گازوئیل به تفسیر مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین انواع ایستگاههای سوختگیری گاز طبیعی فشرده و خودروهای گازسوز به همراه کیت گازسوز آنها نیز مورد بررسی قرار گرفته اند. در پایان هم تجارب بعضی از کشورها در زمینه استفاده از خودروهای گازسوز بیان شده است.

این پایان نامه به همراه فایل word  ” مجموعه استانداردهای اجزاء سیستم سوخت خودرو با گاز طبیعی فشرده ” ارائه میگردد که پس از پرداخت میتوانید به همراه فایل اصلی دانلود نمایید

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:44 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

بررسی پدیده جریان سوخت و هوا در سیستم سوخت رسانی

( فایل word قابل ویرایش )

تعداد صفحات : ۸۵

مقدمه

با ابداع و تکمیل سیستم سوخت پاشی به ویژه با کاهش پیچیدگی سیستمهای سوخت پاشی تک نقطه ای، به تدریج کاربراتور از رده خارج می شود. هر روز مقرارت زیست محیطی برای جلوگیری از انتشارات آلاینده ها سختگیرانه ترمی شود و خودروسازان ناگزیر از به کارگیری سیستمهای سوخت پاشی جهت تامین مخلوطی ایدال از هوا- سوخت، حتی روی مدلهای ارزان قیمت، می شوند. وجود این بازار بزرگ نیز سبب کاهش قیمت سیستمهای سوخت پاشی می شود و این سیستمها، از لحاظ قیمت، می توانند با سیستم کاربراتوری رقابت کنند، ضمن اینکه عملکرد برتری دارند.
سوخت پاشی سیستمی است که آینده خوبی دارد، هر چند بعضی از انواع آن آشکارا پیچیده است.

ساختمان مخلوط

مخلوط سوخت و هوا 
موتورهای احتراق داخلی،جهت کارکرد خود به مخلوط بهینه ای از مخلوط  سوخت و هوا  احتیاج دارند. نسبت تئوری  سوخت و هوا ایده آل جهت این منظور برابر۷:۱/۱۴ می باشد که به آن نسبت
استوکیومتریک نیز می گویند و عدد لاندا برابر یک مشخص می کنند. با محاسبه دقیق تعداد اتمهای اکسیژن لازم برای کامل شدن اکسایش تعداد معینی اتم هیدروژن و کربن در سوخت هیدروکربنی می توان این عدد را محاسبه کرد با دانستن جرم اتمی این عنصرها می توان عدد لاندا را محاسبه کرد.
بنزین از اجزای مختلفی تشکیل می شود که می توان آنها را به سه دسته تقسیم کرد:
۱- پارافینها، مثلأ اکتان C8H18
۲- نفتها، مثلأ سیکلوهگزان C6H12
۳- ترکیبات آروماتیک یا معطر، مثلأ بنزین C6H6
نسبت ایدال سوخت و هوا برای هر یک از این اجزا را می توان براساس معادله شیمیایی و جرم اتمی هر عنصر به دست آورد.

فهرست عناوین

مقدمه
۱ – ساختمان مخلوط ( سوخت و هوا )
• مخلوط  سوخت و هوا
• فاکتور افزایش هوا
۲ – تطابق با شرایط کارکرد معین
• استارت در هوای سرد
• فاز شروع استارت
• فاز گرم شدن
• کارکرد موتور در حالت نیمه باز
• کارکرد موتور در حالت تمام باز
• حالت شتاب گیری
• حالت شتاب گیری منفی ( کاهش فشار )
• تنظیم در ارتفاعات بالا

۳ – سیستمهای آرایشی مخلوط  سوخت و هوا 
• سیستمهای انژکتوری چند نقطه ای
• سیستمهای انژکتوری مکانیکی
• سیستمهای انژکتوری مکانیکی-الکتریکی
• سیستمهای انژکتوری الکترونیکی
• سیستمهای انژکتوری تک نقطه ای

۴ – آشنایی با سیستمهای سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری
• کاربراتور چیست؟
• کاربراتور چگونه کار می کند؟
• انواع کاربراتور
• کاربراتور ها دو وظیفه اصلی به عهده دارند
• دلکو نیز دو وظیفه اصلی به عهده دارد
• معایب عمده و ذاتی کاربراتور
• معایب عمده و ذاتی دلکو
• سیستم تزریق سوخت الکترونیکی EFI چیست؟
۵ – سنسورها
• سنسور دمای هوا (ATS)
• سنسور دمای آب (CTS )
• سنسور فشار هوای منیفولد (MAP)
• سنسور اکسیژن
• سنسور وضعیت دریچه گاز (TPS )
• سنسور دور موتور و موقعیت زاویه میل‌نگ
۶- عملگرها ( ACTUATORS )
• انژکتور
• شیر برقی ( EGR )
• شیر برقی دور آرام ISC
• شیر برقی کنیستر ( استکانی ضد تبخیر )
• کوئل
• رله اصلی
• پمپ سوخت
• ECU ( واحد کنترل الکترونیکی موتور)
• رگلاتور فشار

۷ – تفاوت عمده سیستم های انژکتوری در موتورهای بنزینی و گازوئیل
• بعضی از سنسورهای اصلی سیستم های EFI
• انواع سیستم های سوخت رسانی انژکتوری به ترتیب ابداع
• سیستم های پاشش سوخت تکی یا Single Point Fuel Injection
• سیستم های پاشش سوخت چند گانه یا Multi Point Fuel Injection
• سیستم های پاشش مستقیم سوخت یا Gasoline Direct Injection
• آشنایی با سیستم های CLOSE LOOP و OPEN LOOP
• مزایای استفاده از سیستم های انژکتوری نسبت به سیستم های کاربراتوری
• معایب سیستم های سوخت رسانی انژکتوری نسبت به کاربراتوری
• سیستم سوخت پاشی پایه

۸ – محاسبه مخلوط  سوخت و هوا 
کارکردهای عملی :
• مرحله استارت زدن
• مرحله غنی سازی پس از استارت زدن
• مرحله سرد کار کردن موتور
• مرحله دور آرام
• مرحله بار کامل
• مرحله شتاب گیری
• مرحله کاهش شتاب
• قطع سوخت پاشی در مرحله کاهش شتاب
• مرحله جلوگیری ازکوبش موتور
• محدودیت دور موتور
• تصحیح مربوط به افت ولتاژ باتری

۹ – تکنولوژی کنترل آلاینده‌
• سیستم کنترل حلقه- بسته لاندا
• سنسور اکسیژن لاندا
• ساختمان سنسور
• طرز کار سنسور
• محل استقرار سنسور لاندا
• سنسور لاندا با گرم کن الکتریکی
• عملکرد سیستم حلقه بسته لاندا
• سیستم‌های مبدل کاتالیزوری
• مبدل کاتالیزوری با بستر دوگانه
• مبدل کاتالیزوری سه گانه
• سیستم‌های زیر ساخت
• مفاهیم مربوط به رقیق سوزی
• موتور رقیق سوز
• پس سوز حرارتی

۱۰ – تاثیر عوامل مختلف برآلاینده‌ها
• تاثیر نسبت اختلاط
۱- انتشار آلاینده CO
۲- انتشار آلاینده HC
۳- انتشار آلایندهNOX
• تاثیر تایمینگ جرقه
۱- انتشار آلاینده CO
۲- انتشار آلاینده HC
۳- انتشار آلایندهNOX
• تأثیر سیستم‌های مدیریت سوخت
• تأثیر تایمینگ جرقه بر مصرف سوخت
• آخرین پیشرفتها
منابع

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:42 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

پایان نامه بررسی سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزل

( فایل word قابل ویرایش )

تعداد صفحات : ۱۷۷

مورهای دیزل

احتراق Combustion

احتراق نخستین منبع کاربردی انرژی است که بشر بدان دست یافته است احتراق گذشته از دادن گرما و نور، انسان را توانا ساخت که فلزات را بکار گیرد. امروزه بیش از ۹۵ درصد انرژی مصرفی جهان از راه احتراق فراهم می‌شود. با وجود پژوهش‌های فراوان برای دست یافتن به انرژی‌های جانشین، شکی نیست که در آینده نیز احتراق همچنان مهم خواهد ماند بخصوص در مواردی مانند کاربردهای حمل و نقل و جابجائی که به روش انبارسازی و تولید انرژی نیاز دارد. برای بدست آوردن انرژی مکانیکی از عمل احتراق، “موتورهای احتراقی” بوجود آمد.

موتورهای احتراقی (Combustion engines) – دیزل و بنزینی

موتورهای احتراقی امروزه در صنعت، حمل و نقل، کشاورز و …… نقش مهمی را ایفاء می‌کنند و برای بحرکت درآوردن وسائلی مانند: کشتی، هواپیما، ماشینهای کشاورزی، ماشینهای ساختمانی و راهسازی و غیره از آن استفاده می‌شود. موتورهای احتراقی بطور کلی انرژی حرارتی نهفته در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند.

موتورهای احتراقی به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

۱- موتورهای احتراق خارجی (برون سوز) External Combustion engines

۲- موتورهای احتراق داخلی (درون سوز) Internal Combustion engines

۱- موتورهای احتراق خارجی

در موتورهای احتراق خارجی، سوخت در خارج موتور سوخته و انرژی حرارتی آن به آب داده می‌شود و آب را بخار می‌کند این بخار آب به ماشین مربوطه رفته و انرژی موجود در آن توسط ماشین تبدیل به انرژی مکانیکی می‌گردد. ماشینهای بخار و توربین‌های بخار جزو این دسته هستند.

۲- موتورهای احتراق داخلی

اگر سوخت در داخل موتور بسوزد به کار مکانیکی تبدیل شود. موتور احتراق داخلی نامیده می‌شود که موتورهای بنزینی و دیزلی از این دسته موتورها هستند.

موتورهای احتراق تراکمی دیزل

بطور کلی ساختمان و طرز کار موتور دیزل چهار زمانه شباهت زیادی به ساختمان و طرز کار موتور بنزینی چهار زمانه دارد. اجزاء یکسان در هر دو نوع مورد استفاده قرار گرفته و از نظر طراحی با هم اختلاف دارند. اختلاف اصلی بین این دو موتور در نحوه احتراق آنها بوده و اختلافات دیگر از این موضوع ناشی می‌شوند.

در موتورهای بنزینی مخلوط بنزین و هوا وارد محفظه سیلندر شده و در حرکت پیستون از B.D.C (نقطه مرگ پائین) به T.D.C (نقطه مرگ بالا) بصورت متراکم و گرم در محفظه احتراق در می‌آید که با جرقه الکتریکی شمع محترق می‌شود. جرقه ناحیه کوچک حرارت شدیدی است که بسرعت گسترش یافته و مخلوط هوا و سوخت را محترق می‌سازد. در موتورهای دیزل فقط هواست که در مرحله تراکم فشرده شده و در انتهای تراکم درجه حرارت آن معمولاً به مقدار ۷۰۰درجه سانیتگراد می‌رسد. این درجه حرارت به اندازه کافی بالا بوده و از درجه حرارت خودسوزی روغنی شکل بالاتر است بنابراین وقتی که سوخت بصورت ذرات ریز (پودر شده) در داخل هوای بسیار داغ و متراکم محفظه احتراق پاشیده می‌شود، عمل سوختن خودبخود آغاز می‌گردد. میزان احتراق بعد از عمل اشتعال مستقیماً بوسیله مقدار سوخت روغنی که در اطاق احتراق پاشیده می‌شود کنترل می‌گردد. در موتورهای دیزل مدار جرقه و پمپ بنزین و کاربوراتور جایشان را به پمپ انژکتور داده‌اند، در سالهای اخیر نسبت تراکم در موتورهای بنزینی ۵ به ۱ الی ۱۱ به ۱ می‌باشد. محدودیی که سر راه بالا بردن نسبت تراکم در موتورهای بنزینی وجود دارد خود‌سوزی مخلوط سوخت و هواست. نسبت تراکم در موتورهای دیزل از ۱۶ به ۱ الی ۲۵ به ۱ متغیر است و اکثر موتورهای انگلیسی دارای نسبت تراکم ۱۷ به ۱ می‌باشد، از این جهت نسبت تراکم بالا امکان پذیر است و یکی از خصوصیات اصلی موتورهای دیزل اینست که تنها هوای خالص در مرحله تراکم فشرده می‌شود نه مخلوط سوخت و هوا.

بالا بودن نسبت تراکم در موتورهای دیزل باعث می‌شود که فشار ماکزیمم مرحله احتراق نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین اجزاء تشکیل دهنده موتور دیزل (قطعات ثابت و متحرک) باید قوی‌تر و سنگین‌تر از موتورهای بنزینی مشابه باشد. همچنین به منظور به حداقل رساندن نیروی اینرسی قطعات متحرک، حداکثر دور موتور باید بوسیله دستگاهی بنام گارونر محدود شود.

بعلت بالا بودن نسبت تراکم، موتورهای دیزل دارای راندمان حرارتی بالاتر می‌باشند این راندمان در حدود ۳۵% بوده در صورتیکه راندمان حرارتی موتورهای بنزینی حدود ۲۵% بوده در صورتیکه راندمان حرارتی موتورهای بنزینی پس موتورهای دیزل مصرف سوخت کمتری دارند. مصرف سوخت در این موتورها بین  الی – مصرف سوخت در موتورهای بنزینی که کار یکسان انجام دهند می‌باشد. اگر چه ماکزیمم فشار سیلندر در موتورهای دیزل بیشتر است ولی فشار متوسط مؤثر در این موتورها از موتورهای بنزینی کمتر می‌باشد بنابراین، این موضوع باعث می‌گردد که موتور بنزینی دارای قدرت خروجی و گشتاور بیشتری می‌باشد.

فهرست مطالب:

فصل اول
احتراق Combustion
موتورهای احتراقی (Combustion engines)
۱- موتورهای احتراق خارجی
۲- موتورهای احتراق داخلی
موتورهای احتراق تراکمی دیزل
تعریف چند اصطلاح
هوای ایده‌آل Theore tical Air
هوای اضافی Excess Air
نسبت هوا به سوخت (AF) و نسبت سوخت به هوا (FA)
نقطه شبنم محصولات احتراق
احتراق با هوای کم
مراحل احتراق در موتورهای دیزل
عواملی که روی کاهش تأخیر در احتراق تأثیر دارد
چرا موتور دیزلدود می‌کند و می‌کوبد؟
فصل دوم
سوخت‌ها (fuels)
نفت (Petroleum)
تولید نفت خام
ترکیبات شیمیائی نفت خام
تصفیه نفت:
تقطیر و تجزیه Fractional Distillation
تحول کراکنیک (Cracking Process)
پلی‌مریزاسیون (Polymerization)
تحول جذب (Absorption process)
هیدروژناسیون Hydrogenation
طبقه‌بندی سوخت مشعل‌ها
طبقه‌بندی سوخت دیزل
انواع سوخت دیزل
سوختهای جت یا توربین وسائط هوایی
نقطه جاری شدن Pour point
آب و رسوب در سوخت (Water and sediment)
کربن باقی مانده
خصوصیات ویژه تقطیر Distillation characteristics
خاکستر Ash
اثر فراریت سوخت در افزایش راندمان حرارتی موتور
طریقه اندازه‌ گرفتن عدد اکتان (در موتورهای بنزینی)
عوامل افزودنی بالا برنده عدد اکتان
سوخت موتورهای دیزل
کیفیت احتراق سوخت دیزل
قابلیت اشتعال
قابلیت تبخیر
ویسکوزیته مناسب و پیش‌بینی شده
عدد ستان
مواد افزودنی بالا برنده عدد ستان
انتخاب سوخت باستان مشخص برای نسبت تراکم‌های متفاوت
مخزن سوخت fuel tank
لوله‌‌های هدایت سوخت
انتقال سوخت
درجه سوخت
فصل سوم
فیلتر سوخت‌رسانی fuel filter
فیلتر اولیه
فیلتر ثانویه یا فیلتر اصلی
انواع فیلتر
مورد مصرف فیلتر
دستگاه سوخت‌رسان در موتور دیزل
مسیر سوخت
ب: مسیر سوخت در موتورهای مجهز به پمپ انژکتور نوع PT (موتور کومنز)
فصل چهارم
سیستم سوخت‌رسانی بوش
پمپ انژکتور
۲- ساختمان و عملکرد پمپ انژکتور
۳- عملکرد پلانجر
۴- اندازه‌گیری مقدار سوخت تزریقی
۶- عملکرد سوپاپ تحویل
۷- زمان پاشش سوخت
پمپ انژکتور مدل PE(S)-PD
۹- قطعات متشکله پمپچه
۱۰- شناسایی انواع پمپ‌ها و طرز خواندن پلاک پمپ‌ها (ردیفی)
۱۱- روش پمپ نصب پمپ انژکتور بر روی موتور
۱۲- چگونگی تنظیم زمان پا شش سوخت بر روی موتور
فصل پنجم
۲- اصول کار گاورنر
۱- اهرم راهنما
۲- اهرم شناوی floating lever
۳- عملکرد گاورنر در مرحله استارت (Governor at ingine starting)
۴- عملکرد گاورنر در مرحله دوم ارام (موتور درجا) Governor engine idling
۵- چگونگی کنترل دور ماکزیمم
۶- عملکرد گاورنر در مرحله خاموش شدن موتور
۷- نقش فنر انگلیش بر روی عملکرد موتور (Angleich spring)
۸- نقش فنر تورک در گاورنر (Torgue spring)
۱۰- نقش فنر گشتاور بر روی عملکرد موتور
۱۱- چگونگی عملکرد گاورنر در بررسی منحنی کار گاورنر
پمپ سه گوش
۱- اصطلاحات مربوط به پمپ سه‌گوش
چگونگی عملکرد پمپ سه گوش (مقدماتی )
تنظیم کننده اتوماتیک
۲- عملکرد تنظیم کننده اتوماتیک
بوستر پمپ انژکتور
نازل یا سوخت پاش
انواع نازل در کوماتسو
نازل نوع مجرائی سوراخدار
نازل نوع گلوگاهی
نحوه پا شش ریز یا درشت سوخت بوسیله سوخت پاشها
سوخت پاش خنک شونده
علامت اختصاری سوخت پاشها
پنتوکس نازل
فصل ششم
سیستم سوخت رسانی کامینز
الف- انژکتور
مفهوم اعداد نوشته شده بر روی انژکتور
میترینگ اریفیس (سوراخ مقدار سوخت)
چگونگی عبور سوخت از انژکتور
مکانیز حرکت پلانجر
طرز کار و مکانیزم حرکت انژکتور
فصل هفتم
پمپ
PT پمپ
ساختمان pt پمپ
پمپ دنده‌ای
صافی سیمی (فیلتر)
PTG گاورنر
ترانل (شیر)
MVS گاورنر
شیرخفه‌کن
PTG گاورنر
دستگاههای مجهز برای آزمایش پمپ انژکتور
پایه گردان پمپ انژکتور
دستگاه جدید تنظیم پمپ انژکتور بوش
مزایای دستگاههای جدید
احتیاط در آزمایش پمپ انژکتور
عملیات مقدماتی در عیب‌یابی پمپ
نتایج
طرز سوار کردن پمپ انژکتور روی موتور
فصل هشتم
پمپ انژکتورهای دوار یا آسیابی
پمپ انژکتورهای نوع گاورنر (رگلاتور ) هیدرولیکی
طرز کار فشار تحویل
فشار انتقال
فشار اندازه‌گیری
فشار تزریق
فشار بدون بار
گاورنر (رگلاتور)
طرز کار
ضربه‌گیر
کنترل توقف یا خاموش کن موتور
سوپاپ تنظیم
هواگیری
روغنکاری
بادامک و پیستونها
آوانس و ریتارد
پمپ انژکتورهای نوع گاورنر مکانیکی (وزنه‌ای)
گاورنر نوع مکانیکی
طرز کار
دور آرام
شتاب دادن
کنترل
میزان کردن پمپ نسبت به موتور
مراحل عمل
هواگیری
دقت:
مفهوم پلاک پمپیهای آسیابی
نتیجه‌گیری و پیشنهادات
فهرست منابع

.


   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:41 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

پایان نامه مدل ۸ درجه آزادی تعلیق خودرو 

( فایل ppt پاورپوینت قابل ویرایش )

تعداد صفحات : ۴۰

فهرست :

مقدمه – درجه آزادی
معرفی
شکل شماتیک مدل ۸ درجه آزادی
توضیحات شکل
پارامترها
معادلات
معادلات پایه واصلی
معادلات کاربردی که از آنها معادلات فضای حالت نوشته می شود
توضیحات
معادلات فضای حالت
ماتریس ها
شکل معادلات
نرم افزار
توضیحات نرم افزار
دستورات نرم افزار
گرافهای بدست آمده از نرم افزار
گرافی دیگر از ماتریس های فضای حالت
توضیحات
گراف بدست آمده
درانتها

مقدمه

با این هدف کار بر روی این پروژه را آغاز کردم که گامی در جهت تولید علم باشد بتوانم با توکل بر خداوند مسیری باز کنم تا دوستان دیگر بتوانند گام های بعدی را راحتتر بردارند . در این مسیر با مشکلات مختلفی مواجه شدم که از جمله آنها
۱- مطالب اشتباه در پروژه ها
۲- همکاری کم و بی تفاوتی بعضی شرکت ها
۳- نبود تعامل بین مراجع و اساتید علمی
-مثل رابطه بین علم مکانیک (بخصوص علم کاربردی مکانیک خودرو )
با علوم کامپیوتر ( نرم افزار و سخت افزار ) و برق ( الکترونیک )
و…
به این دلایل و دلایل دیگر هنوز از کاری که کرده‌ام رضایت کامل ندارم .
اگر در این پروژه اشکال هایی باشد می توان این اشکال ها را به این موارد تقسیم کرد .
۱-معادلات گرفته شده از مقاله
۲-نرم افزار مورد استفاده
۳- اطلاعات گرفته شده ازشرکت ها
۴-خطای انسانی در انجام محاسبات

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:40 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

بررسی سیستم های ترمز ضد قفل (ABS)

( فایل word  قابل ویرایش )

۱۰۷ صفحه

فهرست مطالب

عنوان
فصل اول
ترمز چیست ؟
ترمز های هیدرولیکی
ترمز دو مداری با پمپ دوبل
سیستم ترمز چرخ
سیستم ترمز دیسکی
بوستر
فصل دوم
فلسفه یABS ( ترمز ضد قفل )
اختراع ترمز ضدقفل
محدودیت های ترمز ضد قفل
دینامیک تایرها
فصل سوم
معرفی اجزا سیستم ABS
واحد کنترل الکترونیکی (ECU )
مدارهای ایمنی
دوره (سیکل ) کنترل ABS
مدارهای هیدرولیکی
مدارهای جلو – عقب مجزا
مدارهای قطری مجزا
کانالهای ABS
سیستم های یک کاناله
سیستم های سه کاناله
سیستم های چهار کاناله
واحد کنترل هیدرولیکی
نوع مجتمع
نوع غیر مجتمع
پمپ
سیلندر اصلی
سولونوییدها
شیرهای سولونوییدی سه وضعیتی
شیرهای سولونوییدی دو وضعیتی
مقسم هیدرولیکی بوش
دستگاه جک هیدرولیکی
انباره ها ( آکومولاتورها)
سنسور سرعت
سنسور شتاب
ساختار سنسور شتاب
سنسور شتاب جانبی
عملکرد سنسور شتاب
سوئیچ چراغ ترمز
سوئیچ سطح روغن ترمز
فصل چهارم
سیستم ضد قفل ABS چگونه کار می کند ؟
دیاگرام سیستمABS
عملکرد فعال کننده ی ECU
وضعیت ترمز معمولی : (ABS فعال نیست)
وضعیت ترمز ضد قفل اضطراری : (ABS فعال است )
وضعیت کاهش فشار
وضعیت ثابت نگه داشتن فشار
وضعیت افزایش فشار
فعال کننده ی ABS با شیر سولونوییدی دو وضعیته
ABS ECU
فصل پنجم
عیب یابی سیستم ABS
سنسورهای سرعت چرخ
سوئیچ چراغ ترمز
سیستم ترمز اصلی
سیستم تشخیص عیب ABS
تفسیر لامپ اخطار
خواندن کدها
آزمایش سنسور سرعت چرخش
منابع

 

مقدمه
ترمز چیست؟

وظیفه ی سیستم ترمز در یک خودرو ایجاد شتاب منفی در خودرو جهت کم کردن سرعت آن یا توقف خودرو یا کنترل سرعت در سراشیبی ها می باشد . بنا بر این سیستم ترمز باید در خودرو نیرویی در خلاف جهت حرکت خودرو تولید کند که این نیرو در یک مسافت راه ترمز به عنوان کار نیروی ترمزی تعریف می شود، که این کار نیروی ترمز انرژی جنبشی خودرو را کاهش می دهد(یا صفر می کند).پس هرچقدر که جرم خودرو بیشتر باشد باید نیروی ترمزی قوی تر باشد.
و هر چقدر که سرعت خودرو افزایش یابد به مقدار مجذور آن نیروی ترمز باید افزایش یابد.
یک خودرو باید در اثر نیروی ترمزی تولید شده در یک راه معینی (راه ترمزی) متوقف شود که این مقدار بر طبق استانداردهای جهانی مشخص می شود .
بنابراین با ثابت بودن s در سرعتهای متفاوت نیروی ترمز متناسب با جرم خودرو و سرعت آن طراحی می شود .
کار نیروی ترمز در خودرو که سبب کاهش انرژی جنبشی می شود به صورت انرژی گرمایی در سیستم ترمز ظاهر می شود ، یعنی این انرژی زیاد موجب گرم شدن قطعات اصطکاکی در سیستم ترمز می شود . بنابراین سیستم ترمز باید در مقابل حرارت و دما مقاومت بالایی داشته باشد ، و نیز بالا رفتن دما تاثیری بر روی کارکرد قسمتهای اصطکاکی نداشته باشد و به عبارت دیگر آن قسمتها در برابر تغییرات دما حساس نباشند .
به عنوان مثال تشتکی های آب بندی در اثر بالا رفتن دما حالت خود را از دست نداده وآب بندی آنها به هم نخورد و یا روغن ترمز نقطه ی جوش بالایی داشته باشد و در اثر بالا رفتن دما ویسکوزیته ی آن زیاد تغییر نکند.
دو عامل بسیار مهم بر توان ترمز تاثیر دارند :
۱- بار روی هر چرخ
۲- ضریب چسبندگی تایر با جاده که خود تحت تاثیر سه عامل است :
الف)آج تایر
ب)نوع جاده
ج)شرایط جاده(خشک،بارانی،برفی)می باشد که هرکدام از این عوامل روی عمل ترمز تاثیر می گذارد.
اگر نیروی ترمز از نیروی اصطکاکی تایر و جاده بیشتر شود باعث بلوکه کردن چرخ (لغزش چرخ) می شود . که این لغزش چرخ سه مشکل عمده را به وجود می آورد:
۱- لاستیک سایی ، یعنی لاستیک از یک ناحیه ساییده می شود
۲- راه ترمز ، یعنی مسافتی که خودرو در حین ترمز طی می کند تا کاملا متوقف شود را زیاد می کند . چون که راه ترمز چرخی که با غلطش می ایستد به مراتب کمتر از راه ترمز چرخی است که با لغزش می ایستد.
۳- کنترل خودرو به هم می خورد زیرا در خودرویی که چرخهای آن در حال لغزیدن است تماس چرخ با جاده به خوبی برقرار نمی باشد و خودرو تحت کنترل فرمان نمی باشد و کنترل و فرمان دهی به خودرو مشکل می باشد..
پس یک ترمز ایده آل ترمزی است که تحت هر شرایطی با کمترین راه ترمز اتومبیل را متوقف کند و دیگر این که باعث بلوکه کردن چرخها نشود . از طرف دیگر باید سیستم ترمز کمترین زمان عکس العمل را داشته باشد و از لحظه ی فشردن پدال تا اعمال نیروی اصطکاکی کمترین زمان ممکن را لازم داشته باشد،که این خود مستلزم خوب طراحی شدن سیستم ترمز می باشد
در یک تقسیم بندی کلی ترمزها به چهار دسته ی مکانیکی ، هیدرولیکی ،پنوماتیکی،و مغناطیسی تقسیم می شوند.

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:38 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

 بررسی سنسورهای موجود در خودرو

( فایل word قابل ویرایش )

۱۷۶ صفحه

فهرست:

فصل اول
سنسورهای موقعیت زاویه ای و خطی خودرو
فصل دوم
حس گرهای درجه حرارت دما و رطوبت خودرو
فصل سوم
سنسورهای گاز خروجی خودرو
فصل چهارم
سنسورهای سرعت و شتاب خودرو

مقدمه

حس‌گرهای موقعیتی از هر نوعی که باشند بخش دائمی و جدانشدنی از اتومبیل‌های مدرن هستند. این حس‌گرها از تکنولوژی‌های متفاوتی بهره می‌برند، از میکروسوییچ‌هایی که به راننده درباره نیمه باز بودن در ماشین هشدار می‌دهند تا مبدل‌های خطی متغیر دیفرنسیال که در سیستم‌های پیچیده «تعلیق فعال به کار می‌روند. این حس‌گرها به هر عنوان – هشدار دهنده یا اجزای حیاتی سیستم‌های امنیتی – که به کار بروند، فشارهای اقتصادی و حقوقی برای ضمانت‌های طولانی‌تر و توزیع کمتر آنها  در حال گشایش راهی برای استفاده هر چه بیشتر از تکنولوژی‌های حسی در اتومبیل‌های مدرن است.

طراحان سیستم‌های خودرو به هنگام انتخاب یک تکنولوژی مناسب برای انجام یک کار باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرند. هر کدام از انواع حس‌گرها به زبان مخصوص به خودشان را دارند و در نظر داشتن این نکته به هنگام مقایسه درجه کارایی آنها  با یکدیگر از اهمیت برخوردار است. همچنین بسیار مهم است که بدانیم چگونه انتخاب یک میزان خاص خروجی می‌تواند در نتیجه اندازه گیری‌ها و متعاقب آن در عملکرد و ثبات یک سیستم خودرویی نقش داشته باشد.

هدف این فصل ارائه یک منظر کلّی از تکنولوژیهای حسی است که اخیرا در اتومبیل‌ها استفاده می‌شود. همچنین مناسب بودن آنها  برای انجام کارهای خاص و مقایسه ویژگی‌های آنها  نیز در این فصل ارائه خواهد شد. توجّه اصلی مطلب بر ملزومات هر یک از انواع حسگرها است و در این میان بر محاسن و معایب هر یک از روشهای به کار رضای در فضای خودروها تأکید ویژه‌ای صورت خواهد گرفت. هر جا که مناسب بوده است درباره‌کارکرد حس‌گرها در سیستم های خودرویی نیز توضیحاتی ارائه شده است. پیرامون سایر تکنولوژیهای موجود و یا آنهایی که در حال توسعه و ساخت بوده و دارای ویژگی‌های مفید و مناسبی هستند نیز در این فصل بحث به میان آمده است.

۲-۱ طبقه‌بندی حس گرها

حس‌گرها را به طرق مختلف می‌توان طبقه بندی کرد. یک سؤال اساسی از دیدگاه یک طراح سیستم این است که حس گر چه اطلاعاتی را به ما می‌دهد و چگونه استفاده می‌شود؟ به عنوان هدف این بحث، یک حس‌گر موقعیتی را بدین صورت تعریف می‌کنیم: حس‌گر موقعیتی دستگاهی الکترومکانیکی است که اطلاعات مربوط به موقعیت را به سیگنال‌های الکتریکی ترجمه می‌کند. حس‌گرها را می‌توان به دو گروه عمده تقسیم کرد:

۱-۲-۱- افزایشی یا مطلق

اطلاعات موقعیتی را به دو صورت می‌توان ارائه کرد. حس‌گرهای موقعیتی افزایشی،‌موقعیت را به عنوان فاصله از صفر یا فاصله از یک مبدأ قراردادی می‌سنجند. در حالی که اطلاعات موقعیتی می‌تواند به صورتی ارائه شود که میزان مطلق و دقیق فاصله از یک شاخص تعریف شده را به ما بدهد.

حس‌گرهای افزایشی غالباً بر روشی از پالس شماری بنا می‌شوند. در ردیف پالس‌ها، یک پالس را عریض‌تر از سایرین طراحی می‌کنند تا بتوانند از آن به عنوان صفر استفاده کنند. ممکن است این پالس دارای قطبش مخالف سایرین نیز باشد. یک رمزگذاری زاویه‌ای چشمی معمولی از یک دیسک شیشه‌ای که با تعدادی از خطوط منظم مات پرتوی و فواصل روشن بین آنها  علامت گذاری شده تشکیل می‌شود. یک روی این دیسک روشن بوده و در سوی دیگر یک حس گر نوری به همراه وسایل الکترونیکی مربوط به آن،‌عبور خطوط تاریک و فواصل روشن بین آنها  را تشخیص داده و پالس‌های الکترونیکی مربوطه را به وجود می‌آورند. قطعات الکترونیکی ویژه‌ای نیز که داخل حس‌گر و یا درون یک میکروکنترل قرار داده شده اند برای شمارش پالس‌ها به کار می‌روند. صفر شمارشگر با تشخیص یک پالس عریض – که در اصطلاح رمزگذار چشمی به عنوان «نورث مارکر» یا شاخص شمالی معرفی می‌شود، و راه اندازی مجدد شمارش‌گر اعمال می‌شود. حسن این سبک در این است که برای انتقال اطلاعات به تعداد سیستم های کمتری نیاز است. بنا به جزئیات تحلیل اطلاعات، از ۴ یا ۵ سیم باید استفاده شود. بزرگترین عیب حس‌گرهای افزایشی در این است که به هنگام روشن شدن، دستگاه هیچگونه اطلاعاتی از موقعیت نداشته و برای یافتن پالس شاخص به یک حلقه شاخص مکانیکی نیازمند است. عیب دیگر این سیستم آسیب پذیری آن در برابر اثرات صد ا و پارازیت است که این مسأله می‌تواند به شمارش‌های پر از اشتباه منجر شود.

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:37 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

شبیه سازی و بررسی عوامل چپ کردن خودرو

( فایل word قابل ویرایش )

۷۰ صفحه

کلید واژه ها : چپ کردن , دینامیک جانبی , سیمولینک , متلب  ,شبیه سازی ,  مدل غلتشی خودر.و .

خلاصه :

در این پایان نامه تاثیر پارامترهایی نظیر وزن طولی , مانور های مختلف فرمان , مانورهای مختلف سرعت , انواع مدل تایر و … برای تعیین تاثیر در گرایش خودرو به چپ کردن مورد بررسی قرار گرفته است . . هدف از این کار استفاده از شبیه سازی خودرو و مقایسه پاسخ ها با نتایج حاصل از آزمایشها می باشد. برای این کار از یک مدل سه درجه آزادی  خودرو و مدل لحظه ای و حالت پایدار roll  و دینامیک yaw‌ برای بدست آوردن دینامیک واقعی خودرو  استفاده شده . عملیات

شبیه سازی توسط نرم افزار Matlab/Simulink صورت گرفته است

مقدمه :

از آنجایی که در کشور ما تحقیقات در زمینه شبیه سازی و تحلیل دینامیکی خودرو خصوصاً در زمینه چپ کردن [۱]خودرو بسیار اندک بود یا اصلاً وجود نداشت , بر آن شدیم که در حد توان تحقیقی را در این زمینه انجام دهیم . به همین علت تصمیم به استفاده از نرم افزار Matlab/simulink  برای انجام شبیه سازی را گرفتیم . نرم افزار سیمولینک به علت محدودیت های خاص خود قادر به انجام شبیه سازی نبود . این نرم افزار به خاطر مواجهه با حلقه های جبری پاسخ های دقیقی از خود نشان نمی داد یا پاسخ های کندی را ارایه می کرد . حلقه های جبری را می توان از بین برد و نرم افزار سیمولینک راه حل هایی را برای برطرف کردن این مشکل ارایه کرده است نظیر: استفاده از بلوک حافظه , تغییر و تصحیح زمان های نمونه برداری [۲], استفاده از گزینه   state port بلوک integrator در غیر این صورت با تغییر روش های حل معادله می توان به پاسخ صحیح دست یافت . با وجود این راه حل ها به خاطر پیچیدگی معادلات باز هم نتوانستیم به پاسخ صحیح دست بیابیم . به همین خاطر برنامه نویسی در محیط Matlab را دنبال کردیم . نتایج حاصل را می توانید  در فصل های بعد بیابید که در چهار فصل گردآوری شده است. درفصل اول پیشینه و ادبیات تحقیق و عوامل موثر بر حادثه چپ کردن در فصل دوم مدلسازی و شبیه سازی دینامیکی خودرو , در فصل سوم مختصری در خصوص برنامه نویسی در محیط Matlab توضیح داده شده و در فصل چهارم عملیات شبیه سازی به صورت گام به گام توضیح داده شده است .

[۱] – rollover

[۲] – sample time

فهرست

خلاصه

مقدمه

فصل اول:  ادبیات و پیشینه تحقیق

.ویژگی های چپ کردن

ضریب گپ کردن

فصل دوم : مدلسازی و شبیه سازی چپ کردن خودرو

مدل دوچرخه ای

مدل roll

انتقال وزن جانبی

مدل تایر (pacejka)

خلاصه ای از فرضیات مدل

ارزیابی مدل شبیه سازی شده در محیط MATLAB

شبیه سازی انتقال وزن جانبی

فصل سوم : برنامه نویسی در محیط MATLAB

.مسیر جستجو دز MATLAB

تابع disp

ساختار if

ساختار switch

حلقه while

حلقه for

فصل چهارم : تشریح گام به گام عملیات شبیه سازی

آرایش و طرح کلی شبیه سازی خودرو

ترتیب اجرا و نحوه عملکرد شبیه سازی

منابع و مآخذ

ضمائم

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:32 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع پایان نامه:

 جعبه دنده اتوماتیک با کنترل الکترونیکی (BMW)

( فایل word  قابل ویرایش )

۱۱۲ صفحه 

مقدمه

سپاس خداوند بزرگ را که توفیق کسب علم و دانش را به مردم ارزانی داشته است. مکاتب الهی و در رأس آنها ، اسلام انسان ساز ، انسان را موجودی پویا و کمال طلب می دانند. از نظر اسلام ، انسان در حال تکامل است و جهت گیری او به سوی خداوند تبارک و تعالی است.

یکی از راههای تقرب به ذات اقدسش علم است. علمی که ( به تعبیر علامه شهید مرتضی مطهری ) زیبایی عقل است. علمی که انسان خداپرست در ذره ذره اش نشانی از آفریدگار می یابد و هرچه علمش افزون گردد ، تقربش به خدای تعالی بیشتر می شود.

و هم از این روست که اسلام عزیز ، توجهی بی نظیر به علم اندوزی و دانش آموزی مبذول داشته است. توجهی که در هیچ مکتب دیگری ، نظیر ندارد.

توصیه به علم آموزی در تعالیم بزرگان دین ، جایگاه ویژه ای دارد تا آنجا که امام صادق علیه السلام می فرمایند: «مردم دوگروه اند : یا عالم هستند یا جوینده علم. و دیگران که احمقان هستند و ابلهان جای در آتش خواهند داشت. »

گسترش سریع صنعت خودرو در جهان باعث شده است تا مطالب جدید و تازه ای در صنعت خودرو سازی مطرح شود. یکی از این مطالب بحث جعبه دنده های الکترونیکی است که امروزه در اغلب کمپانی های بزرگ خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. لذا برای آشنایی هرچند مختصر و کوتاه درباره این جعبه دنده ها به ترجمه مطلبی در این موضوع پرداخته ام. هرچند که ممکن است این مطلب دارای اشکالاتی نیز باشد.

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                     

 فصل اول: مبانی اساسی جعبه دنده های اتوماتیک

مقایسه جعبه دنده های اتوماتیک و معمولی

جعبه دنده های هیدرولیکی و جعبه دنده های الکتروهیدرولیکی

هیدرولیک جعبه دنده های اتوماتیک

کاربرد روغن جعبه دنده اتوماتیک

تورک کنورتور

کلاچ تورک کنورتور

پمپ روغن جعبه دنده اتوماتیک

پمپ نوع هلالی

پمپ نوع پره ای

اجزای کنترل هیدرولیکی

صفحه سوپاپ الکترو- هیدرولیکی

سوپاپهای تعویض

تنظیم فشار

عناصر کارانداز

باندها و کلاچهای چند صفحه ای

باندهای ترمزی

کلاچهای یکطرفه

مجموعه دنده سیاره ای

انواع مجموعه های سیاره ای

مجموعه سیمپسون

مجموعه راوینیو

مجموعه ویلسون

مجموعه لپتییر

عملکرد مجموعه دنده سیاره ای

کنترل تعویض

فصل دوم : مبانی کنترل الکترونیکی جعبه دنده های اتوماتیک

هدف سیستم

انواع سیستم های کنترلی جعبه دنده اتوماتیک

شناسایی جعبه دنده اتوماتیک

اجزای سیستم

مدول کنترل جعبه دنده اتوماتیک

سنسورهای سرعت

سنسور دمای روغن

سوئیچ پایی / مدار

سوئیچ ترمز

سوئیچ سلکتور وضعیت جعبه دنده اتوماتیک

سوئیچ برنامه جعبه دنده اتوماتیک

اجزای استپترونیک

سوپاپهای مگنتی

سولنوئیدهای تنظیم فشار

مدول مکاترونیک

نمایش دهنده جلوی داشبورد

عملکرد و خصوصیات جعبه دنده اتوماتیک

کنترل فشار هیدرولیکی تطابقی

حمایت از تعویض به دنده پایین

قفل تعویض معکوس

سیکل گرم کردن موتور

مداخله تعویض ASC/DSC

کاهش گشتاور

برنامه اضطراری

حسگر بار کمپرسور A/C

قفل تعویض

کنترل سولنوئید تعویض

تنظیم فشار

برنامه های تعویض

استپترونیک

خصو صیات تطابقی

خصوصیات تأثیر گذار راننده

خصوصیات اثر گذار محیطی

ارتباطات شبکه CAN

فصل سوم : مبانی عیب یابی جعبه دنده های اتوماتیک

تشخیص و شناسایی عیب

ایجاد کردن برنامه عیب یابی

کدهای خطا

شناسایی صفحه

برنامه عیب یابی

مدولهای تست

راهنمایی های عیب یابی

منابع اطلاعاتی

برنامه ریزی و کد گذاری TCM

اطلاعات روغن جعبه دنده اتوماتیک

مراحل بررسی سطح روغن جعبه دنده

کاربرد روغن جعبه دنده

ابزار و وسایل جعبه دنده اتوماتیک

منابع

.

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:29 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

دانلود نمونه سوالات تخصصی استخدامی فراگیر عنوان شغلی کارشناس امور بهزیستی

۱۵۰ نمونه سوال آسیب شناسی اجتماعی همراه با پاسخ نامه

۲۰۰ نمونه سوال آسیب شناسی روانی همراه با پاسخ نامه

۱۶۰ نمونه سوال آزمون روانی همراه با پاسخ نامه

۲۰۰ نمونه سوال روانشناسی رشد  همراه با پاسخ نامه

۱۵۰ نمونه سوال روانشناسی سلامت همراه با پاسخ نامه

۱۵۰ نمونه سوال شیوه های اصلاح و تعییر رفتار همراه با پاسخ نامه

۹۰ نمونه سوال توان بخشی بدون پاسخ نامه

 تیم مجرب بای فایل سوالات تخصصی استخدامی عنوان شغلی امور بهزیستی رو جمع آوری کرده برای مطالعه و موفقیت در آزمون استخدامی فراگیر , مسلما فقط مطالعه این سوالات نمی تواند باعث موفقیت شما در آزمون استخدامی شود در کنار این سوالات مطالعه دقت کتابهای امتحانی موفقیت شما رو تضمین خواهد کرد .

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:26 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

نمونه سوالات تخصصی استخدامی فراگیر کارشناس مطالعات اقتصادی

۱۰۰ نمونه سوال استخدامی آمار همراه با پاسخ نامه

۲۴۰ نمونه سوال استخدامی اقتصاد کلان همراه با پاسخ نامه

۲۴۰ نمونه سوال استخدامی اقتصاد ایران همراه با پاسخ نامه

۲۰۰ نمونه سوال استخدامی اقتصاد سنجی همراه با پاسخ نامه

۲۴۰ نمونه سوال استخدامی اقتصاد خرد همراه با پاسخ نامه

۶۰ نمونه سوال استخدامی زبان تخصصی همراه با پاسخ نامه

تیم مجرب بای فایل سوالات تخصصی استخدامی عنوان شغلی کارشناس مطالعات اقتصادی آزمون استخدامی فراگیر رو جمع آوری کرده برای مطالعه و موفقیت در آزمون استخدامی فراگیر , مسلما فقط مطالعه این سوالات نمی تواند باعث موفقیت شما در آزمون استخدامی شود در کنار این سوالات مطالعه دقیق کتابهای امتحانی موفقیت شما رو تضمین خواهد کرد .

 

   


نظرات()  
پنجشنبه 16 مهر 1394  10:22 ق.ظ    ویرایش: - -

موضوع :

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی تقریر نویسی

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی عنوان شغلی تقریر نویسی

۷۲۰ نمونه سوال استخدامی

عنوان شغلی تقریر نویسی

۱۸۰ نمونه سوال استخدامی آیین دادرسی همراه پاسخ نامه

۹۰ نمونه سوال استخدامی آیین نگارش حقوقی همراه پاسخ نامه

۲۴۰ نمونه سوال استخدامی حقوق اداری همراه پاسخ نامه

۲۱۰ نمونه سوال استخدامی حقوق اساسی همراه پاسخ نامه

سوالات تخصصی استخدامی عنوان شغلی تقریر نویسی آزمون استخدامی فراگیر برای مطالعه و موفقیت در آزمون استخدامی فراگیر , مسلما فقط مطالعه این سوالات نمی تواند باعث موفقیت شما در آزمون استخدامی شود در کنار این سوالات مطالعه دقیق کتابهای امتحانی موفقیت شما رو تضمین خواهد کرد .

   


نظرات()  

ساعت مچی

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic